Mild, öntöltő és konnektoros hibrid hajtással is megrendelhető lesz a Ford Kuga harmadik kiadása. A vadonatúj padlólemezre: a globális C2 platformra épülő autó karosszériája 10 százalékkal merevebb, mint a közvetlen elődé; a modellváltás akár 90 kg tömegcsökkentést jelent.

Az autó 44 mm-rel szélesebb, 89-cel hosszabb a második generációs modellnél. A magasság 20 mm-rel csökkent, a tengelytáv ugyanennyivel nőtt. A helykínálat javult: az első válltér 43, a csípőtér 5 mm-rel javult, hátul 20, illetve 36 mm-rel több jut ugyanezen testrészeknek. A fejtér elöl 13, hátul 35 mm-rel tágasabb.

Újdonság a hátsó szélső ülések fűthetősége, míg a teljes második üléspad hosszirányban tologatható: így vagy a lábtér bővíthető 1035 mm-re (kategóriaelső érték), vagy a csomagtartóhoz adhatunk hozzá 67 litert.

Szintén újdonság az autó távoli vezérelhetősége, illetve a fedélzeti wifi, vagy az ívelt peremű 12,3 colos digitális műszeregység, amit – Kugán ugyancsak először alkalmazott – head-up kijelző egészít ki.

A vezetőtámogató szolgáltatások az elvárható magas szinten állnak, önállóan parkol be és ki, követi a kanyar ívét, kikerüli az akadályt és észleli a kerékpárosokat, hogy csak néhányat említsünk a funkciók közül.

Lássuk a hajtásláncokat. Dízelből kettő, benzinesből egy lesz egyelőre: a 1,5 literes dízel (4,8 l/100km) 120, a 2,0 literes (5,7 l/100km) 190 lóerőt ad le, a benzinmotor (6,5 l/100km) másfél literes, és 120 vagy 150 lóerős kivitelben elérhető.

A kétliteres dízelmotor mild hibrid konfigurációban is elérhető, a 150 lóerős belső égésű motorhoz 48 voltos villanymotor társul, az átlagfogyasztás 5,0 l/100km.

Az öntöltő és a plug-in hibrid variánsok egyaránt egy 2,5 literes, Atkinson ciklusú benzinmotorra épülnek; a konnektoros variáns 225 lóerős rendszerteljesítmény mellett 1,2 literes átlagfogyasztást ígér, az elektromos hatótávolság a szokásos 50 km. A 14,4 kWh Li-Ion akku 4 óra alatt tölthető fel. A normál és mild hibrid variánsok összkerékhajtással is elérhetők.

Forrás: Ford