Leparkolod, felpattintod a tetejét, a hátsó üléssort átlököd ággyá, és már mehet is a szunya: a kempingbusz kiváló kompromisszum azoknak, akik nem tudnak kihasználni / megfizetni egy teljes méretű lakóautót, de nincs kedvük sátorral vagy sátras utánfutóval bíbelődni.

Mivel a furgonok többsége dízel üzemű, a kempingbusz is gázolajon él – nem valami barátságos dolog, ha a természet lágy ölén szeretnénk éjszakázni. Egy skót lakóautó-építő műhely nem törődött bele ebbe a helyzetbe, és addig kutatott, amíg talált egy hibrid buszlimuzint.

A Toyota Alphard előnye, hogy tágas (484 x 181 x 194 cm, tengelytávja 290 cm) és takarékos (6,6 l/100km) – hátránya, hogy csak a japán belpiacra gyártják, ezért nem létezik belőle balkormányos verzió. Ez azonban Nagy-Britanniában kifejezetten előny, így hozzá is fogtak az átalakításhoz.

Az Alphard Hybrid összkerékhajtású (mindkét tengelyén van egy-egy villanymotor), ami szintén nem elhanyagolható előny, ha egy kemping vagy egy tópart laza talaján kell manőverezni.

Az elkészült munka 4+2 fekvőhelyet, dupla indukciós főzőlapot, mikrót és hűtőszekrényt tartalmaz; kiváló ötlet a vacsorát menet közben elkészítő lassúfőző edény beépítése.

Az Alphard lakóautó alaphelyzetben 1000 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet, de a skót cég ennél is tudott jobbat: átalakították LPG üzemre a 2,4 literes Atkinson-ciklusú motort. Így a hatótávolság brutális 1600 kilométerre nő, tehát aggályok nélkül indulhatunk kalandozni lakatlan vidékekre, az Alphard tankolás nélkül is hazahoz.