Nem kevesebb mint 700 Nm forgatónyomaték és 347 lóerő biztosítja az Audi SQ5 TDI dinamizmusát: a 3,0 literes V6-os dízelmotor 5,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a 4,66 méteres szabadidőjárművet.

A hajtáslánc koncepciója az SQ7-ből ered: ahogy ott, itt is 48 voltos hálózat szolgálja ki az elektromos kompresszort, illetve a fékenergia hatékony és nagyteljesítményű (12kW) visszanyerésére szolgáló, az üzemanyag-fogyasztást akár 0,7 literrel csökkenteni képes mild hibrid rendszert.

Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 1
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 2

Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól

Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól

Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 20
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 21
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 22
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 23
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 24
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 25
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 26
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 27
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 28
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 29
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 30
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 31
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 32
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 33
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 34
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 35
Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 36
Fotó megosztása:

A kompresszor 1650/perc alatti fordulatszámokon működik, ügyesen áthidalva a turbólyuk-tartományt; a 7 kW teljesítményű villanymotor 3 tizedmásodperc alatt 65 000/percre pörgeti a kompresszort, a töltőnyomás 1,4 bar (a turbófeltöltőé 2,4 bar.)

A hajtáslánc vezérlése 55-160 km/óra között helyzettől függően képes leállítani a motort, és azt legfeljebb 40 másodpercig így is tartani. A stop/start funkció 22 km/óráig üzemképes, adaptív tempomat esetén a dugókövető funkció is vezérelheti.

Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 37

A váltó nyolcfokozatú automata, rövid első és hosszú utolsó fokozatokkal. A quattro összkerékhajtás alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát juttatja a hátsó kerekekre, de tapadástól függően 30-85 százalék eshet ugyanide. Opcióként nyomatékvektor-szabályozás rendelhető a hátsó tengelyre.

Az SQ5 alapáron adaptív csillapítású felfüggesztését merész 30 mm-rel ültették le. Opcióként változó áttételű kormánymű, illetve légrugózás is rendelhető. A 20 colos kerekek felárért 21 colosakra cserélhetők.

Dízelmotoros sportterepjáró az Auditól 38