Négy keréken gördülő szuperszámítógépként aposztrofálja a jövő járművét James Kuffner, a TRI-AD (Toyota Research Institute Advanced Development) igazgatója. Az intézmény feladata forgalomba hozható termékek előkészítése – vagy ahogy a főnök fogalmaz, megteremteni a hidat a prototípusok és a szériaváltozatok között.

Persze a TRI-AD nem autókat fejleszt, hanem autonóm rendszereket: magyarul nekik köszönhetjük majd, ha a tényleg megvalósul a Toyota elképzelése, és a közeljövőben (már akár jövőre) önjáró autók kerülhetnek forgalomba. Nem csak munkájában, szemléletében sem tekinti magát autóiparinak a vállalat: szoftverfejlesztőjük felhőspecialista, és azt szeretné, ha a Szilícium-völgyben uralkodó szemléletet tudná meghonosítani a Toyota egészében.

Az intézet szoftverfejlesztő munkájának fontos pillére, hogy a Toyota a közelmúltban elkezdett nagy mennyiségű adatot begyűjteni autóiból. A siker kulcsa persze a költségek visszaszorítása: ahhoz, hogy ne kuriózum, hanem tényleges piaci termék lehessen az önjáró autó, a technológia költségeit a jelenlegi ár kevesebb mint felére kell csökkenteni, árulta el az Automotive News folyóiratnak Kuffner egyik kollégája.