Elődjénél akár 12 százalékkal erősebb, 17 százalékkal nyomatékosabb a Ford Focus ST. A nyártól forgalmazott, ötajtós és kombi karosszériával kínált sportos kompakt 2,3 literes benzines turbómotorja 280 lóerőt és 420 Nm nyomatékot ad le, míg a kétliteres dízel 190 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal a legizmosabb dízel, amit Focusba valaha beépítettek.

Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 1
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 2

Megérkezett az új generációs Ford Focus ST

Megérkezett az új generációs Ford Focus ST

Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 16
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 17
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 18
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 19
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 20
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 21
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 22
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 23
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 24
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 25
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 26
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 27
Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 28
Fotó megosztása:

A benzinmotor különlegessége a Ford GT és F-150 Raptor sportmodelleken is alkalmazott turbólyuk-csökkentő megoldás: gázelvételkor a motorvezérlés (sport, illetve verseny üzemmódban) nyitva tartja a fojtószelepet, így nem lassul le a turbó, váltás után késlekedés nélkül folytatódik a feltöltés.

A hatfokozatú kézi váltó 7%-kal rövidebb úton kapcsolható, mint az alapkivitelű Focus váltója, opcióként megrendelhető hozzá a Mustangból ismerős gázfröccsszabályozás. Alternatívaként hétfokozatú automata is kérhető a benzinmotorhoz. A rajtautomatika megléte nem is kérdés.

A futómű hangolásánál nem változtattak a rugóállandón, ellenben elöl 20, hátul 13%-kal feszesebbek az adaptív lengéscsillapítók, a szabad hasmagasságot pedig 10 mm-rel csökkentették.

A benzinmotorhoz különleges, elektronikus vezérlésű, hidraulikus tengelykapcsolókkal működő, részlegesen önzáró differenciálművet (eLSD) kínál a Ford; ez akár a nyomaték 100%-át képes bármely hajtott kerékre átcsoportosítani. A dízel egyszerűbb, fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozást kap.

A kormánymű áttétele 15%-kal rövidebb, a hajtási befolyást az elektromos szervo különleges szoftvere segít semlegesíteni. Az abroncsokat a Michelin szállítja (Pilot Sport 4S), a fékek elöl 330, hátul 302 mm átmérőjűek, négyszer kevésbé hajlamosak a fáradásra, mint az előző generációs ST fékjei.

Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 29

Üzemmódból négyféle áll a vezető rendelkezésére: alapkivitelben a nedves, normál és sport (ez a kormányról közvetlenül kapcsolható) módus közül választhat, de ha megrendeli a Performance csomagot, elérhető a Track (verseny) üzemmód is. Ugyanennek a csomagnak a része a piros féknyereg.

A műszeregység része a 4,2 colos digitális kijelző, amelyen töltőnyomás, olajnyomás és olajhőmérséklet is megjeleníthető.

Megérkezett az új generációs Ford Focus ST 30

Az üléseket a Recarótól rendelték, a hangulatot bőr és szövetkárpitozás, alumínium kapcsolók és pedálsor, valamint hatszögletű dekorelemek teszik izgalmassá.

Az autó optikai módosításai mind funkcióval bírnak: az öblös légbeömlők a hűtést szolgálják, a hátsó szárny effektív leszorítóerőt termel. Az ikerkipufogó immár nem középen, hanem a diffúzor két oldalán lép ki, így végre vontatni is lehet az autóval, ha valakinek ez a vágya.