India tavaly megelőzte Németországot, így jelenleg a világ negyedik legnagyobb nemzeti újautó-piaca. Elemzők szerint jövőre megelőzheti Japánt, ezért egyre fontosabb területnek tekintik az autógyártók, így a Toyota is. A világ második legnagyobb autógyártója azonban eléggé szerény jelenléttel bír Indiában, piaci részesedése mindössze 4,5%, ezért gőzerőkkel fejleszti újdonságait – például a most megszellőztetett SUV-ot.

Új szabadidőjárművet fejleszt a Toyota 1

Toyota Innova (ez itt épp az indonéziai verzió, a Kijang, de az indiai Innova Crysta pont ugyanígy néz ki)

Az autó azt az Innovát (képeinken) váltaná, amely a platós Hilux alvázára épül, de komoly (elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négylengőkaros) futóművel bír. A 2023 tájára várható modell ezzel szemben önhordó karosszériát kap majd, így könnyebb és biztonságosabb is lesz.

A lényeg persze a takarékosság, ezért az új modell hibrid hajtásláncot kap. Ezt bennfentes információkra hivatkozva közölte egy indiai napilap; a Toyota helyi leányvállalata nem kommentálta az értesüléseket.

Új szabadidőjárművet fejleszt a Toyota 2

2,7 literes benzinmotorral, illetve 2,4 és 2,8 literes dízellel vásárolható az Innova. Hibriddel tisztább lesz.

A SUV-val közös alapokra egyébként egy kompakt buszlimuzint is felhúz a Toyota. Nem véletlenül, hiszen az Innova egyszerre fedi le mindkét piaci szegmenst, legalábbis a gyártó szerint – ránézésre leginkább emelt hasú egyterűnek tűnik.

Forrás: Smarter Media
Kapcsolódó címkék: India Toyota