Negyedik generációs önjáró technológiákat mutat fel a Lexus LS500h. Minden területen előrébb jár, mint a korábbi kísérleti járművek.

A frissen bemutatott autó fedélzetén immár a hibrid hajtáslánc 310,8 voltos akkumulátoráról üzemelnek az autonóm mobilitási rendszerek. Ez komoly előrelépés a korábbi 12 voltos rendszerekhez képest. A központi vezérlő agy is új, az eddiginél nagyobb számítási teljesítményre, egyszerre több gépi tanulási folyamatra is képes, ezért pontosabban és gyorsabban tanítható.

Az érzékelőktől kapott jelek feldolgozási sebessége, illetve a reakcióidő is javult – ha élőlény volna, azt mondanánk, sokkal okosabb elődjénél.

Sokkal okosabb lett a Lexus robotautója 2

Az új központi processzor mellett újak a futómű- és kormányvezérlő rendszerek, valamint az érzékelők is: oldalanként plusz egy kamerát építettek be, elöl és hátul extra képalkotó szenzorok táplálják információval az agyat. A nyolcfejes lézeres érzékelőt (LIDAR) viszont változtatás nélkül emelték át az új generációs modellbe.

A technológiák hatékonysága mellett azok használhatóságára is ügyeltek: a központi számítógép kisebb helyet foglal, és függőlegesen helyezkedik el, így kevesebb hasznos helyet foglal el a csomagtartóból.