Továbbra is Kecskeméten készül, májustól kapható az új generációs CLA.

Elődjénél 48 mm-rel hosszabb, 53 mm-rel szélesebb, de 2 mm-rel alacsonyabb az új CLA (4688 x 1830 x 1439 mm), a tengelytáv (2729 mm) harminc milliméterrel nyúlt meg. A közegellenállási együttható 0,23.

A nyomtáv is megnőtt, elöl 63 (1612 mm), hátul 55 milliméterrel (1602 mm), ami a mélyebb tömegközépponttal együtt a Mercedes legsportosabb kompakt modelljévé teszi a CLA-t.

A helykínálat ennek megfelelően szintén javult. Különösen széltében tágasabb az autó, elöl 35, hátul 44 milliméterrel nőtt a könyöktér, a csomagtartó szélesebb és magasabb, különösen látványos a csomagtérnyílás szélességének javulása (+26,2 cm). Ugyanakkor furcsa fejlesztési irány, hogy a raktér térfogata az eddigi 470-ről 460 literre csökkent.

Opciós az aktív, adaptív lengéscsillapító. Kerékből 16-19 colosak kérhetők.

A Mercedes továbbfejlesztette új generációs multimédiás rendszerét: az érintőképernyő, a színes head-up kijelző és a kiterjesztett valósággal megtámogatott navigációs rendszer mellé újdonságként továbbfejlesztették a tanulékony hangvezérlést, amely már egészen komplex kérdéseket is képes feldolgozni, illetve csak annak a parancsait hajtja végre, aki először megszólította a rendszert.

Szintén új a beltéri asszisztens funkció, amely képes felismerni, hogy a vezető vagy az utas nyúl-e az érintőképernyőhöz, és ennek függvényében hajtja végre a megfelelő funkciókat. A rendszer bármilyen parancsot képes eltárolni kedvencként, éjszaka a térképolvasó lámpa bekapcsolásához elég a magasba emelnünk a kezünket.

A klímaberendezést, az ülésfűtést / masszírozást, a világítást és az audiorendszert összehangolva vezérlő kényeztető programot mostantól olyan okostelefon egészíti ki, amely a pulzusszámot, a stressz-szintet és az alvás minőségét is méri, és megjeleníti a központi képernyőn.

A CLA másik fontos újdonsága a félautonóm mobilitás képessége: kameráival és radarjaival akár 500 méterre ellát az autó, az adaptív tempomat a térképadatok alapján előre képes szabályozni a sebességet. Szaggatott felezővonalnál csak figyelmeztet a sávelhagyást figyelő rendszer, de záróvonal átlépésénél szelektív fékvezérléssel visszatéríti az autót a sávba. Feláras a LED és a LED Matrix fényszóró.

Motorból egyelőre egyetlenegyet mutatott be a Mercedes; a CLA 250-est 225 lóerős, 350 Nm-es négyhengeres hajtja. A májusi piaci bevezetéskor számos benzines és dízelmotorral készülnek, kézi és duplakuplungos váltókkal, és akár összkerékhajtással is. Hibrid hajtásláncról egyelőre nem esett szó.

A CLA-t bemutató videókért kattints ide.