1977-es bemutatkozása óta a hatodik generációjánál tart a bajorok zászlóshajója. A legújabb 7-es BMW kódjele a G11 (hosszú tengelytávval G12) és nagyon sokat fejlődött elődeihez képest, például légrugózást és számos kütyüt kapott. Ezek mellett a vezethetőséget például összkerékkormányzással javították, a váz karbon elemeket tartalmaz, hogy kicsit könnyebb legyen. Az eddigi hibrid modellt négyhengeres, konnektorról tölthető változat váltotta, mely helyére 745e jelzéssel az X5-ösben bemutatott, már hathengeres motorral izmosított hajtás kerül majd.

Ezek mellett visszatérnek a WLTP-s átállás után a kínálatba a benzinmotorok hat, nyolc és tizenkét hengerrel. A bő 600 lóerős M760Li xDrive marad továbbra is a csúcsmodell. A legnagyobb változás azonban az autó frontját érinti majd az eddig kiszivárgott két fotó alapján, hiszen minden eddiginél nagyobb hűtőrácsot kap a 7-es. Több potenciális vásárló már jelezte, hogy ez azért mégis sok a jóból, de a bajorok valószínűleg frissebb, jóval agresszívebb karaktert szeretnének adni az olyan modelleknek, mint a 7-es vagy az X7-es.

Ahogyan a Bangle-féle 7-esnél, a kereslet és a visszajelzések hamar eldöntik majd, hogy valóban sikeres volt-e a váltás, mely egy ilyen konzervatívabb közönséget megszólító modell esetében mindig kockázatos.