A mai napon, a Fuji International Speedway versenypályán futja első hivatalos métereit a Nissan Leaf Nismo RC új szériája, a második generációs Nissan Leaf villanyautóra épülő, zéró emissziójú versenyautó.

Az autó tengelyenként egy darab 120 kW (163 LE) villanymotort kapott, a teljes rendszerteljesítmény így 326 lóerő, a motorok kombinált forgatónyomatéka 640 Nm. Az új generációs Leaf akkucsomagját és inverterét alkalmazó hajtáslánc több mint kétszer olyan erős, mint az első, még 2011-ben bemutatott Leaf Nismo RC volt.

Nem csak erősebb, fürgébb is lett a versenyautó: 50 százalékkal javult gyorsítóképessége, így most 3,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. Ebben a bődületes nyomaték mellett a szénszálas monocoque vázszerkezet és a további könnyített elemek is fontos szerepet játszanak: az autó menetkész tömege csupán 1220 kg.

A három részből álló karosszéria első és hátsó elemei leemelhetők. Az ablakok fixek, elöl-hátul LED lámpák világítanak, a hátsó szárny állítható.

A karosszéria 4546 mm hosszú, a tengelytáv 2750 mm – előbbi 10, utóbbi 5 centivel múlja felül a szériamodell adatait. A szabad hasmagasság viszont csökkent, ahogy a karosszéria magassága is: a tetőlemez legmagasabb pontja 1212 mm-re húzódik az aszfalttól, 33 centivel mélyebben, mint az utcai verziónál.

Forrás: Nissan