Nem sokáig maradt egytagú az Audi villanyos autókból álló kínálata, az e-tron SUV-t két év múlva követi a sportosabb e-tron GT. Bár mókás a hosszú utakra utaló név egy elektromos autón, de a németek mindent megtettek annak érdekében, hogy valóban használható autóvá fejlesszék a konnektorról táplálható gépet. Nem mellesleg a széles és lapos autó valóban sportosan fest az éles vonalakkal, hatalmas felnikkel és markáns diffúzorral. Nem kisebb tervük van az ingolstadtiaknak, mint hogy 2025-ig összesen 12 darab, teljesen elektromos meghajtású modellt mutassanak be.


Elképesztően menőn néz ki az Audi sportos villanyautója
Elképesztően menőn néz ki az Audi sportos villanyautója


























Kétség sem fér ahhoz, hogy az Audi a Tesla ellen megy az e-tron GT-vel. Nem mellesleg közeli rokona a szintén hamarosan érkező Porsche Taycannak. A két, egymástól 2,9 méterre lévő tengely között 90 kWh-s akkucsomag terül el, mely a WLTP szabvány szerint akár 400 kilométert is elmegy egy töltéssel. A rendszer teljesítménye 590 lóerő. Az autó egyébként 4,96 méter hosszú, 1,96 széles és 1,38 magas. A teteje karbonból készül, a karosszéria több eleme pedig alumínium.
Különleges az anyaghasználat a beltérben is, ahol a már jól ismert stíluselemek és kijelzők modernebb formátumával találkozhatunk. A beltér kialakításakor elsődleges szempont volt a fenntarthatóság, ezért szintetikus bőrből, mikroszálas anyagokból és Econyl fonalból dolgoztak. Utóbbit halászhálók újrahasznosításával készítik. A hagyományos csomagtér 450 literes, ami mellé még 100 liternyi tér áll rendelkezésre az e-tron GT orrában.
Az akksik 20 perc alatt 80%-osra tölthetőek, de menet közben a fékezési energiát is hatékonyan nyeri vissza az e-tron GT. A fékek csak akkor lépnek működésbe, amikor a vezető 0,3 g-nél nagyobb mértékű lassulást szeretne elérni. Álló helyzetből 100-ra 3,5 másodperc alatt gyorsul, de a 200-as tempóhoz is elég neki csupán 12 másodperc. A végsebessége 240 km/óra.