Már negyedik generációjánál jár a BMW X5-öse, mely a kezdetektől fogva inkább sportos vezethetőségű, aszfaltra szánt szabadidő-autónak készült, de a legfrissebb generációt már terepes boldogulást segítő rendszerekkel is ellátták a bajorok. A felfüggesztés most először légrugós, így változtatható lett a hasmagasság és az xDrive összkerékhajtás is kapott offroad módot. Az olasz BMW az autó mindkét oldalát szerette volna megmutatni és erre megtalálták a legjobb megoldást. Elmentek Marokkóba és a Szaharában megalkották a monzai versenypálya mását.

A BMW megépítette a monzai versenypályát, méghozzá sivatagban! 1
A BMW megépítette a monzai versenypályát, méghozzá sivatagban! 2

A BMW megépítette a monzai versenypályát, méghozzá sivatagban!

A BMW megépítette a monzai versenypályát, méghozzá sivatagban!

A BMW megépítette a monzai versenypályát, méghozzá sivatagban! 8
A BMW megépítette a monzai versenypályát, méghozzá sivatagban! 9
A BMW megépítette a monzai versenypályát, méghozzá sivatagban! 10
A BMW megépítette a monzai versenypályát, méghozzá sivatagban! 11
A BMW megépítette a monzai versenypályát, méghozzá sivatagban! 12
Fotó megosztása:

A Monzában található pálya kicsit kevesebb mint 5,8 kilométer hosszú és tíz kanyarja van, amit 1:1-es méretben alkottak meg az afrikai helyszínen. Ötven ember két héten át dolgozott rajta és közben 3500 köbméter homokot mozgattak meg. A szórakozás ebben az esetben garantált, amihez a 400 lóerős, négyturbós dízel helyett még az xDrive30d nevezetű változattal is bőven megelégednénk.