Minden idők egyik leggyorsabb szabadidő-autója a Lamborghini Urus, mely az olaszok első pályaműve a műfajban. Bár korábban már becsúszott nekik az LM002, de az eredetileg katonai célra tervezett jármű. Az Urus azonban a divatos SUV-k és a sportkocsik előnyeit kívánja ötvözni és ennek érdekében mindent megtettek az olaszok. A motorsport divíziójuk pedig meglátta a fantáziát a behemótban és versenyzésre készítették fel. A Squadra Corse által bemutatott tanulmányautó az Urus ST-X nevet kapta, ami nem sokat árul el a Verde Mantis nevű zöld árnyalatra fényezett gépről.

Az FIA által jóváhagyott biztonsági berendezéseket kapta meg kezdve az acél bukócsővel az utastérben, valamint tűzoltó rendszer és FT3-as üzemanyag tartály került bele. Karbonból készítették a motorháztetőt és az orrán lévő hűtőnyílások is nagyobbak. Már csak annak okán is, hogy a jellegzetes rácsozást kidobták belőle, elvégre felesleges súly is. Átdolgozták a hátsó szárnyat és versenykipufogót kapott az autó. A 21 colos felniken pályára való Pirellik feszülnek.

Versenyautót faragtak a Lamborghini szabadidő-autójából 2

Az autó összességében 25 százalékkal könnyebb, mint a kiindulási alap. Nem is meglepő, hogy a motoron nem sokat reszeltek, elvégre a 4 literes, duplaturbós V8-as 650 lóerőt teljesít, mellé 850 Nm nyomatéka van. Ez már a bőrüléses kivitelt is tisztességesen mozgatja, 100 km/órás sebességre 3,6 másodperc alatt gyorsul vele alapból. Hogy minek készült? 2020-ban a Lamborghini új márkakupában egyesíti a versenypályás és a terepes izgalmakat. Erre pedig kiváló lesz az Urus-ból faragott versenyautó.