Akinek eddig összkerékhajtású hibridre volt szüksége, választhatott szabadidőjárművet, vagy elvihette a BMW Active Tourer hibrid verzióját: a szokásos ferdehátúak, szedánok körében nem igazán volt keletje a négy hajtott kerekű hibrideknek, pláne nem a tömegpiacon.

Pedig létezik ilyen autó: a negyedik generációs Toyota Prius, amely az első pillanattól fogva elérhető összkerékhajtással – kár, hogy csak Japánban. Az autó hátul villanymotort kapott, mint a RAV4 vagy az összes Lexus-SUV, ami jó, mert minimális a tömege, ebből eredően a modell többletfogyasztása, helyigénye meg szinte nulla, így nem csökken tovább a csomagtartó mérete.

A Toyota E-Four elektromos összkerékhajtási rendszere

A jelek szerint ezt a modellt hamarosan bevezetheti az USA-ban a Toyota: erre a 2019-es modell hivatalos gyári beharangozója alapján következtethetünk, amely mély hóban csapató Prius képét kíséri egy négy évszakos gépkocsi ígéretével.

Konkrétum? Persze, hogy nem, de túl sok részlet stimmel ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk a lehetőséget.