Négyüléses, vászontetős luxuskabrióval lép be a felsőkategóriás nyitott modellek piacára a BMW. Az autó hajszállal rövidebb (4851 helyett 4843 mm), ugyanolyan széles (1902 mm), és értelemszerűen alacsonyabb (1346 helyett 1339 mm), mint a kupé. A tengelytáv (2822 mm) és a hátsó nyomtáv (1642 mm) megegyezik, az első (1627 helyett 1619 mm) azonban csökkent.

A tető kialakításánál tökéletes zajszigetelésre és minimális tömegre törekedtek a tervezők. Az alapáron fekete, felárért ezüst színű tető 15 másodperc alatt nyitható, illetve zárható, legfeljebb 50 km/óránál.

A lenyitott vászontetőre a műszerfal és a belső ajtóborítás mintázatával és öltéseivel egyező kialakítású fedél borul, a hátsó üléseknél látványos domborulattal. A fedél kerete egy szintben van az oldalablakok peremével.

Alapáras a szélterelő, felárért nyaktáji meleglevegő-befúvó is kérhető az autóhoz. Szintén extra a kormányfűtés, a klimatizált ülések vagy a kijelzős indítókulcs.

Az audiorendszert a Harman Kardon és a Bowers & Wilkins szállítja, a fényűzést üveg kezelőszervekkel fokozhatjuk.

A hátsó ülések felesben osztva dönthetők, a csomagtartó alaphelyzet 350 literes (kupé: 420 liter)

A kabrió vázszerkezete nagy vonalakban megegyezik a kupééval, csupán némi keresztirányú merevítésre és padlómerevítésre volt szükség.

Alapáras a hátsó ülések mögül tizedmásodperc alatt előbújó, pirotechnikai patronnal működtetett. alumínium bukókeret-pár.

Induláskor kétféle motorral lesz elérhető az autó. Az M850i xDrive Convertible 530 lóerős, 750 Nm nyomatékú 4.4 V8-ast kapott, a modell 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára (kupé: 3,7 mp). A 840d xDrive Convertible soros hathengeres motorja 3,0 literes, 320 lóerős, csúcsnyomatéka 680 Nm, álló helyzetből 5,2 másodpercig (kupé: 4,9 mp) tart elérnie a 100 km/órát.

A váltó nyolcfokozatú, az összkerékhajtás szereti hátul tartani a nyomaték nagy részét.

Ha videón is megnéznéd a 8-as kabriót, kattints ide!