Akárhogy harcolnak ellene, a Toyota sem állhat ellen a piaci igényeknek: bár nem hisznek benne, akkumulátoros villanyautókat fognak készíteni, méghozzá egy tavalyi bejelentésük szerint sokat és gyorsan: a 2020-as évek elején legalább tíz, tisztán elektromos modellt hoznak forgalomba, 2030-ra pedig évente egymillió darab emissziómentes (akkumulátoros és üzemanyagcellás) járművet kívánnak értékesíteni.

Toyota Mirai: az üzemanyagcella hosszú távon jobb megoldás, állítja váltig a Toyota. Rövid távon viszont csak kuriózumként értékelhető.

„Tömegpiaci gyártóként ki kell terjesztenünk villamosított ajánlatunkat. Ahhoz, hogy elő tudjuk segíteni a tisztán elektromos üzemű járművek szélesebb körű elterjedését, fokoznunk kell műszaki fejlesztési felkészültségünket, és foglalkoznunk kell a technológia társadalmi vonzataival is.” – mondta  Terasi Sigeki, a cégcsoport elektromos mobilitás üzleti terveiért felelős alelnöke, hozzátéve, hogy a Toyota továbbra is a Miraiban bemutatott üzemanyagcellás technológiát tekinti a jövő megoldásának. Ugyanakkor mivel jelenleg eladásokat csak a másik emissziómentes szegmensben lehet realizálni, botorság volna kimaradni belőle, főleg, mert a szegmens jelenlegi 1%-os piaci részesedése hosszú távon világszinten 10%-ra nőhet.

Lexus UX: a márka legtrendibb típusából még akár bármi is lehet

2020-tól tehát jöhetnek a villanyautók, elsőként is állítólag a Lexus UX EV: ezt a Csunicsi Sinbun véli tudni. Ha szétnézünk a piacon, a Jaguartól az Audin át a Mercedesig mindenütt prémium elektromos crossovereket látunk, így logikusnak tűnne a Toyota-csoport döntése. Az UX apró mérete miatt ugyan nem feltétlenül ideális a nagy hatótávolságot engedélyező akkumulátor-mennyiség befogadására, másrészt viszont az elektromos autó városba való, oda pedig a kompakt UX-nél nem kínál jobbat a Lexus – a Toyota kínálna, de egy Yaris vagy Aygo vételára olyan mértékben emelkedne az elektromos meghajtás miatt, amit senki nem volna hajlandó megfizetni.

A Toyota C-HR vevőköre is szeretné az elektromos hajtást, de túl nagy volna az árugrás. Az UX jobban elbírja a plusz költséget.

Az is az UX mellett szól, hogy annak GA-C jelű padlólemezét eleve úgy fejlesztették ki, hogy az támogassa az alternatív hajtási módozatok beépítését, így költséghatékonyan alakítható ki rajta egy elektromos hajtáslánc. A végső érv pedig az emberi: a Lexus UX fiatal vevőkörénél van a legnagyobb esélye annak, hogy ráharapnak az elektromos technológiára. Kérdés, hogy jól gondolkodott-e a japán sajtó…

Forrás: Smarter Media