Három év múlva sorozatgyártásba kerül az iNext, a BMW most bemutatott önjáró, elektromos tanulmányautója. Hogy a most bemutatott technológiákból, formákból és funkciókból mennyi kerül át a szériamodellbe, még nem lehet tudni, mindenesetre az autó meglehetősen merészen távolodik el mindentől, amit ma BMW-ként ismerünk.

A legnagyobb kihívást az jelentette a tervezők számára, hogy olyan autót alkossanak, amelyet „már nem kell vezetni, de ha akarjuk, magunk irányíthatjuk”. Ez a kettősség nem tette lehetővé, hogy teljesen elszakadjanak a megszokott ergonómiától: elöl különálló, hátul egybefüggő ülések várják az utasokat, különlegessé a színek és anyagok választéka teszi a környezetet. A kormánykerék is megmaradt, autonóm üzemben kissé eltávolodik a vezetőtől, de nem bújik el teljesen.

BMW, amit nem vezetni jó 2

Annyi változás azért történt, hogy a kijelzők eltűntek: az autó csupán kívánságra jeleníti meg az információkat, akkor viszont bármely felületen.

A legfurcsább részlet a két első ülés közötti, szörf- vagy vasalódeszkára emlékeztető padlókonzol, amely alatt megvilágított, csiszolt kristályüveg szerkezet található.

A hajtásláncról egyelőre nem ejtett szót a BMW, az autó egyéb titkai pedig szemrevételezéssel is megfejthetők: a hátsó ajtók hátrafelé nyílnak, a kerekek hatalmasak (pontosan 24 colosak), a kilincset érintésérzékeny felület, a tükröket kamerák helyettesítik.

BMW, amit nem vezetni jó 3

A BMW Vision iNext videóinak megtekintéséhez kattints ide