Repülő szerelő: így nevezik a luxusmárkák azon szakembereit, akik meghibásodás esetén a világ bármely részén a helyszínre sietnek, hogy a lehető leggondosabb ápolásban részesítsék a több tízmillió forint értékű autócsodákat.

A Lexus még nem tart ezen a szinten, de olykor náluk is előfordul, hogy egy-egy meghibásodás meghaladja a márkaszervizek munkatársainak kompetenciáját. Ilyenkor az európai központból útnak indul egy szakértő, szemrevételezi az esetet, és jó eséllyel segít megoldani a problémát. Ez tök jó, csak közben napokig áll a kocsi a szervizben, aminek senki nem örül.

Erre hozhat időhatékony megoldást a kiterjesztett valóság, azaz a virtuális képet a tényleges világra rávetítő technológia. A Lexus szerelői különleges szemüveget kapnak – valójában egy fejpántot, rajta egy kamerával, egy zajszűrős mikrofonnal, valamint egy kijelzővel. Amit ők látnak, azt látja a kamera által továbbított képen a központi szakértő, így az esetek egy részében az utóbbi saját irodájából orvosolhatja a problémát – például úgy, hogy ábrákat, dokumentációt, fényképet küld a szerelő virtuális valóság szemüvegére.

A technológia arra is alkalmas, hogy közvetlenül az ügyfélnek továbbítsák a képet: így a vásárló nem akar feltétlenül ott lenni a szervizben, amíg javítják az autóját, ez pedig mindenkinek kényelmesebb és biztonságosabb. De a kiterjesztett valóság az online eladásokban is szerephez juthat: az ügyfél csak elmondja az értékesítőnek, milyen részletekre kíváncsi, és az közelről megmutathatja neki az autó elemeit.

A kísérleti projekt az öt legnagyobb európai autópiacon zajlik, egészen decemberig. Ha sikeresnek bizonyul, hamarosan élesben is bevezethetik.

Forrás: Smarter Media, Toyota