A Ferrari 1967-ben mutatta be hathengeres kupéját, amelyet Enzo Ferrari fia, Alfredo (becenevén Dino) tervezett. Az olcsó belépőmodellnek szánt, középmotoros autó – pontosabban eredetileg egy tervezett, különálló budget márka első tagja – 180 lóerős, 2,0 literes, majd 195 lóerős 2,4-es V6-os erőforrást kapott.

Dinoparkká változott Maranello 1
Dinoparkká változott Maranello 2

Dinoparkká változott Maranello

Dinoparkká változott Maranello

Dinoparkká változott Maranello 15
Dinoparkká változott Maranello 16
Dinoparkká változott Maranello 17
Dinoparkká változott Maranello 18
Dinoparkká változott Maranello 19
Dinoparkká változott Maranello 20
Dinoparkká változott Maranello 21
Dinoparkká változott Maranello 22
Dinoparkká változott Maranello 23
Dinoparkká változott Maranello 24
Dinoparkká változott Maranello 25
Dinoparkká változott Maranello 26
Fotó megosztása:

1973-ban megjelent a Dino márka második típusa: a 2+2 üléses karosszériába 3,0 literes, nyolchengeres motort (a Ferrari első V8-asát) szereltek. 1976-ban a Ferrari feladta a belépő márka terveit, és nevére vette a Dino 308 GT4-est – innentől Ferrari 308 GTB néven futott a modell.

A Dino hivatalos jubileuma tavaly lett volna, ám a gyár nem akarta, hogy a Ferrari 70. születésnapja beárnyékolja ezt a fontos évfordulót, ezért áthozták 2018-ra az ünneplést – az 1967-ben bemutatott autó gyártása amúgy is ’68-ban indult be, így védhető a csúsztatás.

Dinoparkká változott Maranello 27

Június utolsó napján tartották meg a nagy bulit, mintegy 150 Dino (206 GT, 246 GT és GTS, valamint 308 GT4) részvételével. Az autók Maranellóban gyülekeztek, majd átgurultak a fioranói tesztpályára örömködni.

Mivel gyanítjuk, hogy hozzánk hasonlóan te sem vettél részt az ünnepségen, nézzük együtt az ott készült videót, és utáljuk irigyeljük együtt a szerencséseket, akik ott lehettek.

a videó a hirdetés után indul