A Hyundai-csoport három márkája: sorrendben a Genesis, a Kia és a Hyundai mindent vitt az idei J.D. Power IQS (kezdeti minőség felmérés) versenyén.

Száz autóra mennyi hibajelenség jut a vásárlást követő 90 nap alatt: ezt vizsgálja a J.D. Power kezdeti minőség felmérése (IQS). Mindent összevetve 4 százalékkal javult a helyzet a tavalyi évhez képest, különösen feltűnő a külső minőség, az ülések minősége és az utastéri minőség terén tapasztalt javulás. A legtöbb gond továbbra is a multimédiás rendszerekkel van, de itt is van javulás, nem úgy, mint a vezetőtámogató rendszerekkel: itt minimális ugyan a hibák előfordulása (3,5 hiba 100 autóra), az érték azonban évi 20 százalékkal emelkedik immár harmadik éve.

A Toyota aranyérmes üzeme a kanadai Cambridge-ben.
Lexus RX és Toyota Corolla modelleket gyártanak itt.

Az abszolút legkevesebb hiba a Porsche 911 vásárlóit nyomasztja (44 hiba/100 autó); 2013 óta nem tapasztaltak ennél jobb eredményt a felmérésen. A márkák versenyét a Genesis (a Hyundai luxusmárkája) nyerte 68 ponttal, mögötte a Kia (72), a Hyundai (74) és a Porsche (79).

A gyárak versenyében (amely a konstrukciós hibákat nem, csupán a gyártáshibákat méri) magasan a Toyota diadalmaskodott. Az abszolút legjobbnak járó platina díj mellett további két arany, egy ezüst és két bronzérem volt a Toyota ázsiai és észak-amerikai üzemeinek jutalma.

Forrás: J.D. Power