Ötliteres, V8-as benzinmotor, hátsókerék-hajtás – egy vérbeli gran turismo luxuskupénak tökéletesen megfelelő hajtáslánc. Az Angliában élő Gabriel Hantig szerint viszont ez nem eléggé modern, így egy villanymotort is beépített az egyelőre csak képzeletében élő rendszerbe, és mivel a hibrid luxusautó hallatán ma leginkább a Lexusra asszociálnak az emberek, a japán márka neve alatt tette közzé merész, nem hivatalos álmait.

A Lexus Kaze tehát nem gyári koncepcióautó, de attól még nagyon is izgalmas. Ablakai például nincsenek, legalábbis nem üvegből: egy rendkívül vékony, átlátszó fémötvözet helyettesíti az üvegfelületeket. Az ajtók virágsziromként nyílnak ki, méghozzá az ülésekkel együtt. Az ülőfelületet szintetikus izomrostok alkotják, amik a bennük helyet foglaló utasok testalkatához idomulva biztosítanak egyénre szabott kényelmet.

Nem csak ablak nincs, de műszerfal sem: az adatok a szélvédőn jelennek meg, méghozzá a valós környezettel összehangolva (kiterjesztett valóság).

A Kaze orrán kívülről is méretes kijelző helyezkedik el, ezen keresztül üzenhet a külvilágnak a sofőr vagy maga az autó.