A Byton még idén januárban mutatta be első jármű-koncepcióját: egy német mérnökök által fejlesztett, kifejezetten elegáns és letisztult elektromos szabadidőjárművet. Az ígéretes termék sorozatgyártásához azonban hiányzott még némi pénz, amit most kínai szakmai befektetők – például az FAW csoport vagy az akkumulátorokat gyártó CATL – összedobtak.

A félmilliárd dolláros tőkeinjekcióval megnyílt az út a Byton előtt. Jövőre lezárulhat a prototípusok közúti tesztelése, és 2019 karácsonyára akár az értékesítés is beindulhat.

A szabadidőjármű alapjaira később egy szedán és egy egyterű is épül majd, a járművek exportja 2020 táján veheti kezdetét – nem kizárt, hogy Európa is kap az autóból, amelynek indulóárát 11 millió forintra saccolják.

A Byton a mobiltelefonok világából ismerős technológiákat telepített tanulmányába: az autó arcfelismeréssel azonosítja gazdáját, és nem csak az ajtókat nyitja ki, de betölti kedvenc beállításait, alkalmazásait és zeneszámait is.

Az egy és két villanymotoros kivitelűre tervezett, akár 500 km fölötti hatótávolságra képes jármű egyébként holnap, június 12-én reggel testvért kap: a Byton bemutatja második tanulmányautóját.