A Byton még idén januárban mutatta be első jármű-koncepcióját: egy német mérnökök által fejlesztett, kifejezetten elegáns és letisztult elektromos szabadidőjárművet. Az ígéretes termék sorozatgyártásához azonban hiányzott még némi pénz, amit most kínai szakmai befektetők – például az FAW csoport vagy az akkumulátorokat gyártó CATL – összedobtak.

A félmilliárd dolláros tőkeinjekcióval megnyílt az út a Byton előtt. Jövőre lezárulhat a prototípusok közúti tesztelése, és 2019 karácsonyára akár az értékesítés is beindulhat.

A szabadidőjármű alapjaira később egy szedán és egy egyterű is épül majd, a járművek exportja 2020 táján veheti kezdetét – nem kizárt, hogy Európa is kap az autóból, amelynek indulóárát 11 millió forintra saccolják.

A Byton a mobiltelefonok világából ismerős technológiákat telepített tanulmányába: az autó arcfelismeréssel azonosítja gazdáját, és nem csak az ajtókat nyitja ki, de betölti kedvenc beállításait, alkalmazásait és zeneszámait is.

Összejött a pénz, jövőre beindul a kínai elektromos luxus-SUV gyártása 2

Az egy és két villanymotoros kivitelűre tervezett, akár 500 km fölötti hatótávolságra képes jármű egyébként holnap, június 12-én reggel testvért kap: a Byton bemutatja második tanulmányautóját.