A 911 Speedster a márka ikonikus sportautója, amelyet 1989 óta három modellszériában készült, és mindegyikük ugyanoda: az 1952-es Porsche 356 America Roadsterre vezetheti vissza vérvonalát. A recept rém egyszerű: a tető felesleges, a szélvédőt megkurtítják, és mindehhez általános tömegcsökkentés társul.

Ezt a receptet alkalmazták most is. Az alapot a 911 Carrera 4 Cabriolet karosszériája adta, de a kerékdobokat,  az első csomagtér fedelét, valamint a hátsó ülések hűlt helyét fedő burkolatot szénszálas műanyagból készítették el. A tömegcsökkentés zászlaja alatt kidobták a rádiót, a klímát és a navigációs rendszert, a kagylóülések karbonhéjra épülnek.

A szélvédő alacsonyabb és erősebben döntött, az oldalablakok szintén alacsonyabbak. Klasszikus vászontető nincs, csak egy ponyva, amit álló helyzetben az utastér fölé lehet feszíteni.

Örvényléscsökkentő plexibetét az elmaradhatatlan dupla púp között

 

Az autó különböző stíluselemei – a színválasztás, a feliratok tónusa, az üzemanyagtöltő fedél – mind a fél évszázaddal ezelőtti ősöket idézik. Nem úgy a hajtás, amelyet a futóműhöz és a titán kipufogóhoz hasonlóan 911 GT3 modellből adaptáltak. A koncepcióautó farában dübörgő négyliteres, hathengeres szívómotor több mint 500 lóerős, maximális fordulatszáma meghaladja a 9000/percet. A váltó hatfokozatú manuális egység.

A 911 Speedster Concept gyártása biztosra vehető, a szériaverzió „lehet, hogy csak 2019-ben” jelenik meg, fogalmaz titokzatosan a gyár közleménye.

Klasszikus rajzolatú felnik, most először központi kerékcsavarral

Forrás: Porsche