Egyetlen nappal azután, hogy az Audi bemutatta új csúcs-szabadidőjárművét, a BMW máris kilöki versenytársát a reflektorfényből: ma már a negyedik generációs X5-ösre kell figyelni. Ez idén már a harmadik új BMW szabadidőjármű lesz az X2 és az X4 után. A modell novemberben érkezik Európába egy sor fontos újdonsággal.
A történelemkönyvekben nagy újítóként fognak rá emlékezni, hiszen olyan új technikát vezetett be a BMW szabadidőjármű-palettáján, mint a mindkét tengelyen alkalmazott légrugózás, a passzív hátsókerék-kormányzással kombinált, változó áttételű kormánymű (Integral Active Steering), vagy az offroad-csomag.

Az újonc tengelytávja (2975 mm) 42 mm-rel, a hossz (4922 mm) 36 mm-rel nőtt, az autó 66 mm-rel szélesebb, illetve 19 mm-rel magasabb (2004, illetve 1745 mm) elődjénél. Ennek ellenére dizájnja szikárabb, azt a hatást keltve, mintha fogyott volna, holott erről szó sincs, az autó tömege jellemzően megmaradt az eddigi szinten.

Látványos újdonság az elmúlt évek tanulmányautóitól kölcsönözött, markánsan osztott – mégis egy darabból álló keretbe foglalt – hűtőmaszk. A kerekek akár 22 colosak is lehetnek, ilyen sem volt még az X5 kínálatában.

Továbbfejlesztették az xDrive összkerékhajtást, opcióként (M csomaghoz vagy offroad csomaghoz) elektronikus működtetésű hátsó differenciálzár kérhető.

Abszolút újdonság a tolatórobot: az autó akár 50 métert képes hátramenetben úgy megtenni, hogy pontosan leköveti azt az útvonalat, amit előzőleg előremenetben megtettünk

Elöl alumínium kettős keresztlengőkarok, hátul acél öt lengőkaros konstrukció alkotja a felfüggesztést.

A parkolórobot már nem csak kormányoz, de a gázt és a féket is kezeli, és van egészségügyi vészfék, ami megállítja az autót, ha rosszul lesz a sofőr.

A BMW X5 fontos motorújdonsága Európában nem lesz elérhető: az X5 xDrive50i (462 LE, 650 Nm) nyolchengeres benzinmotorja új fejlesztés.

Dugókövető, állóra fékező adaptív tempomat, aktív sávkövető funkció, sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, oldalirányú ütközést elkerülő rendszer, keresztirányú forgalomra, behajtani tilosra, valamint elsőbbségadásra (!) figyelmeztető rendszer kerül a kocsiba.

A hátsó ülés 40:20:40 arányban osztva dönthető. A csomagtartó alaphelyzetben 645 literes, de 1860 literig bővíthető (jelenlegi modell: 650 / 1870 liter)

Az utastérben a jól ismert elemek és arányok alkalmazásával teljesen új környezet fogad, alapáras a bőrkárpitozás.

Zseniális szolgáltatás a fedél alá rejtett, hűthető és fűthető pohártartó.

Az év végén érkezik a Bower & Wilkins csúcs-hifi és a hátsó üléssori multimédia rendszer.

A kijelzőcsokor két darab 12,3 colos monitorból áll, egy a műszereket, egy a multimédiát jeleníti meg. A head-up kijelző nagyobb lett. Az ajtózárak okostelefonról vezérelhetők.

Az újonnan kínált offroad-csomag gombját megnyomva négyféle üzemmód (homok, szikla, murva, hó) közül választhatunk, amelyek eltérő beállításokat aktiválnak a hasmagasságra, az összkerékhajtási rendszerre, a gázreakciókra, a váltóvezérlésre és a menetstabilizáló aktivitására.

Az év végén érkezik a Bower & Wilkins csúcs-hifi és a hátsó üléssori multimédia rendszer.

Európában kezdetben három soros hathengeres motorral lesz kapható az autó.

A harmadik üléssor decembertől rendelhető extra. A csomagtér ajtaja két részre osztva nyitható, akár motorosan, kéz nélkül. A csomagtér padlója szintén motorosan süllyeszthető, ha kérjük, az opciós légrugózással rakodáshoz lesüllyeszthető az autó fara.