Egyetlen nappal azután, hogy az Audi bemutatta új csúcs-szabadidőjárművét, a BMW máris kilöki versenytársát a reflektorfényből: ma már a negyedik generációs X5-ösre kell figyelni. Ez idén már a harmadik új BMW szabadidőjármű lesz az X2 és az X4 után. A modell novemberben érkezik Európába egy sor fontos újdonsággal.

A történelemkönyvekben nagy újítóként fognak rá emlékezni, hiszen olyan új technikát vezetett be a BMW szabadidőjármű-palettáján, mint a mindkét tengelyen alkalmazott légrugózás, a passzív hátsókerék-kormányzással kombinált, változó áttételű kormánymű (Integral Active Steering), vagy az offroad-csomag.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 1

Az újonc tengelytávja (2975 mm) 42 mm-rel, a hossz (4922 mm) 36 mm-rel nőtt, az autó 66 mm-rel szélesebb, illetve 19 mm-rel magasabb (2004, illetve 1745 mm) elődjénél. Ennek ellenére dizájnja szikárabb, azt a hatást keltve, mintha fogyott volna, holott erről szó sincs, az autó tömege jellemzően megmaradt az eddigi szinten.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 2

Látványos újdonság az elmúlt évek tanulmányautóitól kölcsönözött, markánsan osztott – mégis egy darabból álló keretbe foglalt – hűtőmaszk. A kerekek akár 22 colosak is lehetnek, ilyen sem volt még az X5 kínálatában.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 3

Továbbfejlesztették az xDrive összkerékhajtást, opcióként (M csomaghoz vagy offroad csomaghoz) elektronikus működtetésű hátsó differenciálzár kérhető.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 4

Abszolút újdonság a tolatórobot: az autó akár 50 métert képes hátramenetben úgy megtenni, hogy pontosan leköveti azt az útvonalat, amit előzőleg előremenetben megtettünk

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 5

Elöl alumínium kettős keresztlengőkarok, hátul acél öt lengőkaros konstrukció alkotja a felfüggesztést.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 6

A parkolórobot már nem csak kormányoz, de a gázt és a féket is kezeli, és van egészségügyi vészfék, ami megállítja az autót, ha rosszul lesz a sofőr.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 7

A BMW X5 fontos motorújdonsága Európában nem lesz elérhető: az X5 xDrive50i (462 LE, 650 Nm) nyolchengeres benzinmotorja új fejlesztés.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 8

Dugókövető, állóra fékező adaptív tempomat, aktív sávkövető funkció, sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, oldalirányú ütközést elkerülő rendszer, keresztirányú forgalomra, behajtani tilosra, valamint elsőbbségadásra (!) figyelmeztető rendszer kerül a kocsiba.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 9

A hátsó ülés 40:20:40 arányban osztva dönthető. A csomagtartó alaphelyzetben 645 literes, de 1860 literig bővíthető (jelenlegi modell: 650 / 1870 liter)

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 10

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 11

Az utastérben a jól ismert elemek és arányok alkalmazásával teljesen új környezet fogad, alapáras a bőrkárpitozás.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 12

Zseniális szolgáltatás a fedél alá rejtett, hűthető és fűthető pohártartó.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 13

Az év végén érkezik a Bower & Wilkins csúcs-hifi és a hátsó üléssori multimédia rendszer.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 14

A kijelzőcsokor két darab 12,3 colos monitorból áll, egy a műszereket, egy a multimédiát jeleníti meg. A head-up kijelző nagyobb lett. Az ajtózárak okostelefonról vezérelhetők.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 15

Az újonnan kínált offroad-csomag gombját megnyomva négyféle üzemmód (homok, szikla, murva, hó) közül választhatunk, amelyek eltérő beállításokat aktiválnak a hasmagasságra, az összkerékhajtási rendszerre, a gázreakciókra, a váltóvezérlésre és a menetstabilizáló aktivitására.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 16

Az év végén érkezik a Bower & Wilkins csúcs-hifi és a hátsó üléssori multimédia rendszer.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 17

Európában kezdetben három soros hathengeres motorral lesz kapható az autó.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 18

A harmadik üléssor decembertől rendelhető extra. A csomagtér ajtaja két részre osztva nyitható, akár motorosan, kéz nélkül. A csomagtér padlója szintén motorosan süllyeszthető, ha kérjük, az opciós légrugózással rakodáshoz lesüllyeszthető az autó fara.

Vadonatúj BMW X5: terepképesebb, mint eddig 19

További részletfotókért kattints