Spanyolország Európa egyik legprogresszívebb autós piaca, ahol az év első negyedévében +53,4 százalékkal nőttek a részben vagy teljesen elektromos meghajtású személygépkocsik eladásai, Olaszország ezzel szemben körömszakadtáig ragaszkodik a dízelekhez, a hibridek térnyerése a 10 százalékot sem éri el.

Egy valami mégis összeköti a két nemzetet: a Toyota Auris, amelyet mostantól mindkét országban kizárólag hibrid hajtáslánccal lehet megvásárolni. A döntésben van ráció: 2025-re mindkét ország fővárosában bevezetik a dízelek behajtási tilalmát, amit alighanem más sűrűn lakott területen is hasonló korlátozások követnek. Ez a dízelutálat ma már általános tendencia európai kormányzati szinten, így az autógyártók is igazodnak hozzá: a Volvo, a Nissan, a Toyota egyaránt búcsút int a dízeleknek, a Honda CR-V új generációjához sem kapható kompressziógyújtású motor.

Az olasz és spanyol importőrök tehát erre a trendre kontráztak rá egy nagyot: a következő generációs Aurisból úgysem készül dízelmotor, már most elkezdik átszoktatni a vevőket a hibridre.