Az autonóm mobilitás teljesen átalakítja az autóipar szerkezetét, nem csak technológiai, hanem modellpolitikai szempontból is, sugallja Simon Humphries, a Toyota vezető formatervezője, aki idén már a cég fejlett kutatás-fejlesztési részlegének az élén is áll.

„A jelenlegi autókat egy több mint százéves elképzeléshez és igényrendszerhez igazodva fejlesztjük. Van a motor, és az üzemanyagtartály, van egy kormány, kerekek, fékek, és a vezető, aki azt fogja. De ha nem lesz belsőégésű motor, ha nincs üzemanyagtartály, és kormánykerék sincs, sem pedálok és egyéb alkatrészek, a tervezők bármit megtehetnek. Ez lesz az ésszerű megoldás, ellenpontként viszont muszáj, hogy megmaradjon egy érzelmi töltésű opció is. Egyfelől tehát lesznek ezek a végletekig optimalizált közlekedési eszközök, másfelől viszont színtiszta élmény- és versenyautókat fogunk fejleszteni.” – mondta a Reuters hírügynökségnek a szakember.

Befellegzett a normális autóknak? 1

Örömautó vagy közlekedési eszköz: csak a két végpont marad életben?

A jövőben tehát nem az Auris, az Astra, a Golf és a Focus között kell majd választanunk, hanem a gyártók egyforma mozgó dobozai között – már ha lesznek még önálló gyártók. Vagy beletúrunk a családi perselybe, és veszünk egy sportautót, egy luxuskocsit, amit aztán magunk vezethetünk, hiszen ez lesz a fényűzés csúcsa.