Néhány héttel a kínai bemutatása után Magyarországon is bemutatkozott az új Volkswagen Touareg. Óriási szó ez, hiszen a nemzetközi dinamikus bemutató csak a következő hetekben zajlik, mi is akkor vezetjük majd először.

Az új Touareg a Volkswagen T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace mellé érkezik a márka SUV-kínálatába, amelyet a 2019-ben érkező kis szabadidő-autó tesz majd teljessé. Az új Touareg a Volkswagen-csoport MLB (hosszmotoros építésű) platformjára épül, amit a felső-középkategóriánál nagyobb gépkocsik esetében alkalmaznak, így a modell az Audi Q7 testvére, mely szintén Pozsonyban készül.

A harmadik generációs modell az elődhöz képest 44 milliméterrel szélesebb (1984 mm) és 77 milliméterrel hosszabb, ellenben 7 milliméterrel alacsonyabb lett (1702 mm). Csomagtartója 810 literes, így 113 literrel nagyobb, mint korábban. 106 kilóval könnyebb, mint előzőleg, de még így is 2,1 tonnát nyom a kocsi.

Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett elődjénél az új VW Touareg

LED-esek a hátsó lámpák is

A forgalmazás 3,0 literes V6-os dízelmotorral indul, ennek teljesítménye 286 lóerő, maximális nyomatéka 600 Nm. Júliustól 231 lóerős, 500 Nm nyomatékú 3,0 literes dízellel is elérhető a Touareg, szeptembertől pedig a 3,0 literes, 340 lóerős TSI is választható lesz. 2019 márciusában érkezik majd a kínálat csúcsát jelentő 4,0 literes, 421 lóerős V8-as dízelmotor, 900 Nm nyomatékkal. Az új Touareg összkerékhajtással és 8 fokozatú automata váltóval kapható szériafelszereltségben.

Háromfelé kivitelben készül a Touareg, két elegánsabb és egy sportosabb változatban. Olyan különlegességgel találkozhatnak az ügyfelek, mint a középkonzolba szerelt 15 colos érintőképernyő, amely nagyobb, mint anno az első személyi számítógépeink monitora. A műszerfal is digitális: 12,3 colos. Fényszórója a kategóriához igazodva LED mátrix rendszerű, intelligens. Ez az első VW, amelyben éjjellátó is elérhető. 300 méterről kiszúrja a hőforrást, figyelmezteti a vezetőt, ha észrevesz valamit. Veszély esetén rávillant a hőforrásra, amely lehet állat vagy ember, vészhelyzetben pedig besegít a vezetőnek, hogy elkerülje az ütközést.

A kormány mögött 12,3 colos, a középkonzolon 15 colos kijelző található, utóbbi érintős

Olyan extrákkal szerelhető fel, mint a torlódási asszisztens, amely 60 km/óráig araszol helyettünk, vagy épp a kereszteződésasszisztens, amely vészfékezéssel igyekszik elkerülni a balesetet. Kérhető hozzá opciósan négykerék-kormányzás, amely 37 km/ óra alatt az elsőkkel ellentétesen elfordítja a hátsó kerekeket, így egy méterrel csökken az autó fordulóköre. Nagy tempónál viszont az első kerekekkel azonos irányba fordítva növeli a stabilitást.

Ahogy az elődjéhez, úgy az új Touareghez is kérhető szintszabályozás és van aktív billenésgátlás is. Ha valaki nem csak közúton használná, annak jó hír, hogy létezik hozzá offroad csomag, amelyben többek között 75 helyett 90 literes tank van, illetve az alján és a motornál extra védelmet kap az autó.

Még májusban elindul az új Volkswagen Touareg hazai forgalmazása, az alapár 17,8 millió forint lesz.

Forrás: Vezess