A Magyar Közút közleménye szerint a társaság folyamatosan végez útfelújítási, nagyfelületű és lokális javítási munkákat az M1-es autópálya mindkét irányában. A Budapest felé tartó oldalon két helyen dolgoznak hosszabb ideje a szakemberek a 40-es és a 28-as kilométerszelvények között.

Szerda este óta ugyanakkor a fővároshoz közelebbi szakaszon még éjszaka sem ment 10-12 kilométer alá a torlódás hossza. Ennek egyik oka, hogy az elmúlt napokban jelentősen megnőtt az autópálya forgalma, mivel május 10-én és 11-én Ausztriában kétnapos nemzeti ünnep van, emiatt a vendégmunkások nagy része útra kelt.

Emiatt az M1-M0-M5 útvonalon a szokásosnál is nagyobb forgalom zajlik. Eddig nem volt példa arra, hogy az egymástól 10-15 kilométerre lévő munkaterületekhez kapcsolódó torlódások összeértek volna, jelen esetben ez megtörtént, ezért is alakulhatott ki rövid időn belül közel 30 kilométeres torlódás.

Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán a torlódás egészen a tatabányai csomópontig ér. Az autósoknak érdemes az M1-es autópályával párhuzamos fő- és mellékutakat használniuk, ugyanakkor több helyen az alternatív útvonalak is telítettek, azokon is lassabb haladásra számíthatnak. Az M1-es autópályán Hegyeshalomtól egészen Herceghalomig, a Budapest felé tartó oldalon valamennyi változtatható jelzésképű táblán jelzik a torlódást.

A Magyar Közút azon dolgozik, hogy az M1-es autópálya bicskei szakaszán, a 28-as kilométernél zajló munkálatok helyszínéről a kivitelező a lehető leggyorsabban levonulhasson, és azt visszaadhassa forgalomnak, hogy a rendkívüli torlódás mérséklődhessen.

Ugyanakkor a 40-es kilométernél zajló pályaszerkezet-javítási munkák miatt a munkaterület visszaadása nem lehetséges, ezért az autópályán a megnövekedett forgalom miatt továbbra is számíthatnak az autósok torlódásra.