Az X3-asba építette bele elektromos hajtásláncát a BMW, de nem akárhogyan: a technológia immár ötödik generációjába lépett, és az új csomag a villanymotort, a váltót és a vezérlést egyetlen házban helyezte el, ami egyszerűbb, univerzális beépíthetőséget eredményez. A hajtáslánc nem csak kisebb, de könnyebb is az eddiginél, és mindez együtt azt jelenti, hogy mostantól bármelyik létező modelljét könnyedén átalakíthatja elektromos vagy plug-in hibrid kivitelűre a BMW, főleg, mert az új generációs akkuk is kisebb helyen biztosítanak nagyobb kapacitást.

Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 1
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 2

Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos

Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos

Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 17
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 18
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 19
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 20
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 21
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 22
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 23
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 24
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 25
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 26
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 27
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 28
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 29
Mostantól bármelyik BMW lehet elektromos 30
Fotó megosztása:

Jöhetnek tehát az első-, hátsó- vagy összkerékhajtású BMW villanyautók, de elsőként mégis csak egy szabadidőjárművet terveztek, és fognak hamarosan szériában is építeni, méghozzá Kínában.

a videó a hirdetés után indul

A moduláris e-hajtáslánc a tanulmányautó esetében 270 lóerős, az akkucsomag 70 kWh kapacitású, ami a BMW szerint a jelenlegi legszigorúbb normák szerint is 400 kilométert meghaladó hatótávolságot jelent. Ez még azonban csak a kezdet: akár 150 kW-tal is tölthető az akku, így nem egészen 30 perc alatt teljes kapacitására hozható.