Az X3-asba építette bele elektromos hajtásláncát a BMW, de nem akárhogyan: a technológia immár ötödik generációjába lépett, és az új csomag a villanymotort, a váltót és a vezérlést egyetlen házban helyezte el, ami egyszerűbb, univerzális beépíthetőséget eredményez. A hajtáslánc nem csak kisebb, de könnyebb is az eddiginél, és mindez együtt azt jelenti, hogy mostantól bármelyik létező modelljét könnyedén átalakíthatja elektromos vagy plug-in hibrid kivitelűre a BMW, főleg, mert az új generációs akkuk is kisebb helyen biztosítanak nagyobb kapacitást.

Jöhetnek tehát az első-, hátsó- vagy összkerékhajtású BMW villanyautók, de elsőként mégis csak egy szabadidőjárművet terveztek, és fognak hamarosan szériában is építeni, méghozzá Kínában.

A moduláris e-hajtáslánc a tanulmányautó esetében 270 lóerős, az akkucsomag 70 kWh kapacitású, ami a BMW szerint a jelenlegi legszigorúbb normák szerint is 400 kilométert meghaladó hatótávolságot jelent. Ez még azonban csak a kezdet: akár 150 kW-tal is tölthető az akku, így nem egészen 30 perc alatt teljes kapacitására hozható.