1966-ban a Toyota egy aprócska autóval, egy Sport 800-assal nevezett a Suzuka 500-as versenyre, olyan ellenfelekkel szemben, mint Lotus Elan, Fairlady 1600 vagy Prince Skyline GT. Elvileg nem sok esélye volt az erősebb konkurensekkel szemben, ám alacsonyabb fogyasztása meghozta neki a sikert. A futam után csalással vádolták a Toyotát, de kiderült, hogy nem volt extra benzintartály a kocsiban, sőt csak az engedélyezett üzemanyag-mennyiség kétharmadát használta el.


A sikerhez kellett, hogy a Toyota Sports 800 formáját – akkoriban forradalminak számító módon – szélcsatornában tökéletesítették, karosszériáját pedig alumíniumból készítették, így a mindössze 580 kilós kocsi 155 km/órás tempóra volt képes, pedig kéthengeres, léghűtéses motorja csak 45 lóerős volt. A japán belpiacra gyártott kocsiból alig több mint háromezer darab készült és mostanra alig maradt néhány darab.

A Toyota talált egy elhagyatottan pusztuló 800-ast, az alvázszámot ellenőrizve kiderült, hogy a Suzukában kettős győzelmet arató duó egyik tagja. A gyár versenycsapata, a Toyota GAZOO Racing pedig hozzálátott a restauráláshoz. A karosszéria nagyobbik része menthetetlen volt, ezért korabeli elemek felhasználásával újjáépítették, a futóművet, illetve a hajtáslánc elemeit felúíjtották, ahogy az utastér elemeibe is életet leheltek.

Videó a Sports 800 GR Concept felújításáról: