2017-ben kiemelkedő évet zárt az Audi-konszern. Az egyik legfontosabb magyarországi vállalatot üzemeltető autógyártó árbevétele – története során először – meghaladta a 60 milliárd eurót ( 18 600 milliárd forint), miközben nőtt a profitja (profitrátája 8,4 százalékra javult) – hangzott el a márka éves jelentésének sajtótájékoztatóján, ahol a Vezess is részt vett.

A vállalat elmúlt évét, akárcsak a 2016-ost beárnyékolta a V6 TDI dízelmotorokkal (ezeket Győrben gyártották) kapcsolatos intézkedések  anyagi vonzata (387 millió euróval csökkentették a operatív profitot), valamint a kínai értékesítés év elejei megtorpanása – ismertették az ingolstadti nemzetközi sajtótájékoztatóján. Rupert Stadler, a vállalat első embere elismerte, hogy a dízelkrízis még nem ért véget az Audi életében. Továbbra is együttműködnek a hatóságokkal a technikai megoldások érdekében. Stadler türelmet kért a jogi következmények tisztázására és ismételten megfogalmazta bocsánatkérését: – Sajnáljuk, hogy bizonytalanságot és bosszúságot okoztunk a fogyasztóinknak, a munkavállalóinknak, a hatóságoknak és VW-csoporthoz tartozó partnereinknek. Tanultunk a hibáinkból és újult erővel dolgozunk a fenntartható jövőn – tette hozzá.

A 4,671 milliárd eurós üzemi eredmény 1,619 milliárd euróval múlta felül a 2016-os adatot. A konszern gyáraiból 1 millió 881 ezer 920 autó, 55 ezer 871 motorkerékpár, Győrből pedig 1 millió 965 ezer 165 motor került ki. Az Audinál a tavalyi év végén mintegy 90 ezer alkalmazott dolgozott, ez szintén rekordnak számít.

Busás jutalom

Az Audi 2017-ben a rekordnak számító 1 878 105 értékesített autóval (0,6 százalékos növekedés) először ért el több mint 60,128 milliárd euró árbevételt. Az operatív árbevétel-arányos nyereségráta 7,8 százalékos (2016: 5,1 százalék), az adózás és különleges kiadások előtti árbevétel-arányos nyereségráta 8,4 százalékra nőtt a tavalyi 8,2 százalékról.

Az Audi 60 ezer németországi dolgozója (Neckarsulm és Ingostadt telephelyeken) 4770 eurós bónuszt kapnak a 2017-es teljesítményük értékeléseként, ami 1,478 millió forintnak felel meg. A Volkwagen 4100 eurót (1,271 millió forint) ad, a Mercedes-Benz 5700 euró (1,767 millió forint) nyereségprémiumot fizet. A Porsche még nem nyilatkozott, de a dolgozói tavaly 9111 euróval (2,824 millió forint) lettek gazdagabbak, a BMW dolgozói pedig 8095,5 euróval (2,509 millió forint).

Az Audi Hungaria képviselőitől megtudtuk, hogy a magyarországi dolgozók bónuszként a 2017-es munkájuk elismeréseként a fizetésük 1,3 szorosát vehetik kézhez a májusi fizetésükkel.

Rupert Stadler, az Audi igazgatótanácsának elnöke az élő streamben is követhető sajtótájékoztatón megemlékezett a győri Audi Hungaria 25 évéről, és biztosította a vállalat dolgozóit, hogy az elektromos motorokkal a jövőjük még legalább 25 évig biztosított. – Az elmúlt 25 évben a magyarországi gyár dolgozói több mint 33 millió belső égésű motort szereltek össze, legalább ennyi villanymotort minden bizonnyal gyártunk majd ott – mondta a vállalatvezető.

Az új e-tron elektromos autóval kapcsolatban az ügyvezető elmondta, hogy már 3700 megrendelés érkezett az autóra csak Norvégiából. A Brüsszelben gyártott, idén nyártól megvásárolható e-tron alapára Németországban 80 ezer euró (mintegy 25 millió forint). Az idén érkező modellt 2019-ben az e-tron Sportback követi. Bejelentette, hogy az Audi 2025-ig húsz villanyosított modellel bővíti a termékpalettáját, amelyből tíz teljesen elektromos lesz. Egy skicc elejéig megmutatták a jövő elektromos sportkocsiját, az Audi e-tron GT-t is. Az önvezetést célként 2021-re ígérte Rupert Stadler.

Jelentősen, 10,4 százalékkal növelte eladásait a Lamborghini, 3815 autót adtak el a kereskedői. A Lambónál idén még jobb évet várnak, az Urus annyira sikeres, hogy egy hónap alatt elfogyott a teljes 2018-as gyártási kapacitás. A Ducati Panigale V4 modellel a tavaly 0,8 százalékkal bővülő motormárka belépett a négyhengeres szériamotorok piacára.

A 2018-as évet az új, neckarsulmi A7 bemutatása, az A6-os és a Q3-as piaci bevezetése határozza meg, de idén érkezik a márka zászlóshajója, amelyet szűk körben be is mutattak az újságíróknak, de amelyről egyetlen szót sem mondhatunk június 5-én délután 2 óráig.

Sikeres 2017-es üzleti év az Audi Hungariánál

Az Audi Hungaria Zrt. jó eredményekkel zárta a 2017-es üzleti évet: a vállalat 1 965 165 motort gyártott (2016: 1 926 638, +1,9%). Emellett 105 491 autó (2016: 122 975, -16,5%) hagyta el a győri gyártócsarnokot. A gyártó 7214 millió euró árbevételt ért el (2016: 7136 millió euró, +1%). Az elmúlt év végén 12 307 munkatársat foglalkoztatottak. A vállalat bizakodva tekint a jövőbe: az Audi-konszern elektromos hajtásainak sorozatgyártása és az Audi Q3 gyártása idén nyáron kezdődik Győrben.

Az Audi Hungaria 1 965 165 motort gyártott az elmúlt évben, azaz több mint 9000 motort készült  naponta a Volkswagen-konszern 32 járműgyártó telephelye számára. Az Audi Hungaria 2017-ben hat különböző benzines, illetve három különböző dízelmotor-variánst gyártott 86 LE és 639 LE teljesítményintervallumban.

Győrben gyártják az Audi TT Coupé, TT Roadster, A3 Limousine és A3 Cabriolet modelleket, de 2017-ben kezdődött az Audi Hungariánál az Audi RS 3 Limousine sorozatgyártása is és ahogy már említettük 2018-ban kezdődik az Audi Q3 sorozatgyártása. A SUV gyártásához új, 80 000 négyzetméteres karosszériagyárat építettek fel. A 2017-es üzleti évben az Audi Hungaria 442 millió euró összegű beruházást valósított meg. Eddig   a vállalat alapítása óta 8753 millió eurót fektetett be az Audi Győrben.

Forrás: Audi