100 kW-os gyorstöltőről 40 perc alatt 80 százalékra húzható fel a 90 kWh kapacitású lítium-ion akkucsomag töltöttsége. Ugyanez a 7 kW-os otthoni boxszal 10 órán át tart. Az akkucsomagot teherviselő elemként építették be, az alumínium vázszerkezet torziós szilárdsága a legjobb a Jaguar teljes kínálatában. Akár 480 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel az autó. Ezt már az új, életszerűbb WLTP norma szerint mérte a gyár.

Elöl-hátul egy-egy villanymotort építettek be; ezeken belül kapott helyet a bolygóműves erőátviteli rendszer. Az összteljesítmény 400 lóerő, a teljes rendszernyomaték 696 Nm. Álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó, végsebessége 200 km/óra. A tengelyterhelés 50:50 százalékos.

Az I-Pace alig 5 centivel rövidebb az F-Pace-nél. Mivel azonban padlója teljesen sík, motortere pedig gyakorlatilag nincs, a tengelyeket elképesztően széthúzhatták (ezért tűnik olyan kompaktnak): 12 centivel vannak messzebb egymástól, mint a Jaguar nagy SUV-jában. Sőt: a 299 cm-es tengelytáv majdnem akkora, mint az XJ csúcslimuziné (303 cm).

A versenyautókhoz hasonló aerodinamikai rafináltságot alkalmaztak a Jaguar tervezői: a meredeken lecsapott orra alulról felvezetik a menetszelet, így csökkennek az örvények. Ugyanezért lett olyan furán szögletes az autó fara. Az eredmény: 0,29-es Cw-érték, ami a szabadidőjárművek között elképesztően jónak számít.

Az I-Pace az első Jaguar, amely megkapta a Range Rover Velarnál bevezetett dupla érintőképernyős fedélzeti kezelőfelületet.

A helytakarékosan megvalósított hátsó felfüggesztés és az üzemanyagtartály hiánya (az I-Pace-t eleve villanyautónak tervezték, így a padlólemez is ehhez igazodik) miatt elképesztően tágas: 656 literes a csomagtartó. Az orrban további 27 litert helyezhetünk el – ez egy iskolai hátizsák, ha nem összevissza dobálta bele a tankönyveket a lurkó.

Az I-Pace-t nem a Jaguar fogja gyártani, még csak nem is Angliában: a Magna Steyr ausztriai üzemében, Graz városában készül majd az elektromos jószág.

Az opciós panoráma-üvegtető, akár csak az oldalablakok, UV-szűrősek, így nem is ad hozzá árnyékolót a gyár, mert nem melegszik át az utastér (mondjuk a vakító napfény ellen nem ártott volna valami.)

Mesterséges intelligencia (AI) dolgozik az autó fedélzetén, ami megtanulja preferenciáinkat, és (mivel észleli a közeledő felhasználó telefonját) még azelőtt azokhoz igazítja működését, hogy beszállnánk.

Mínusz 40°C-ig üzemképes az I-Pace; a gyár szerint a legtöbb villanyautó mínusz 30°C alatt feladja, erről nem tudunk nyilatkozni.