Minden tudását belesűrítette új modelljébe a Hyundai: a Nexo a koreai márka hidrogén üzemanyagcellás szakértelmét és autonóm mobilitási fejlesztéseit képviseli a palettán. Ahogy az az alternatív hajtásláncú egyedeknél egyre inkább szokás, kifejezetten erre a célra létrehozott platformra épül az autó.

Így optimalizálhatták a komponensek (hidrogéntartály, üzemanyagcella, akkumulátorcsomag) elhelyezését, ami a rendszerszintű fejlesztésekkel (kisebb méret és tömeg, jobb hatásfok) együtt minden szempontból korszakváltást eredményez a márka első generációs FCEV modelljéhez: az ix35 Fuel Cell típushoz képest. Javult például a hidegindítási képesség: gond nélkül üzembe áll például egy dermesztő, -29°C-os éjszaka után.

Az elektromos csúcsteljesítmény az eddigi 124 helyett 135 kW, a villanymotor teljesítménye 136-ról 163 LE-re nőtt, a forgatónyomaték a korábbi 300 helyett immár 394 Nm. Nem csoda, hogy radikálisan (25%) javult a gyorsítóképesség, és még ennél is nagyobb mértékben a hatótávolság: utóbbi gyári becslés szerint eléri a 800 kilométert!

Maga az üzemanyagtartály is továbbfejlődött; tömege kisebb, tárolási sűrűsége nagyobb, mint az elődmodellé, a tankolás 5 percet vesz igénybe.

Az üzemanyagcella persze ma még önmagában kevés az átlagos vásárló lenyűgözésére, ezért a Nexo fejlett autonóm mobilitási, illetve vezetőtámogató funkciókat is kap. Sávváltáskor például központi monitorán széles látószögű kamerák jelenítik meg a holtterek képét – ezt a technológiát senki más nem kínálja.

Csak a Hyundai berkeiben számít viszont újdonságnak a sávban tartó technológia, amely 0-145 km/óra között, autópályán és városban egyaránt képes a forgalmi sáv középvonalában tartani az autót. A kapcsolódó adaptív vezetőtámogató rendszer az autópályán érzékelők és navigációs térképadatok segítségével képes biztonságosan vezetni az autót, vagy sebességkorlátozás esetén automatikusan módosítani a jármű sebességét, ezzel tehermentesítve a vezetőt.

A Nexo 4,67 méter hosszú, szélessége 186, magassága 163 centiméter; a tengelytáv 279 cm – hosszabb és tágasabb tehát az ix35-nél.

Szintén hasznos, és egyre többek által alkalmazott funkció a távvezérelt intelligens parkolósegéd: az autó képes önállóan leparkolni, vagy kiállni a helyről, és ehhez még csak a sofőrnek sem kell a kocsiban ülnie.

A Hyundai 2025-ig 18 különböző környezetbarát típust kíván forgalomba állítani; az Ioniq trió után a Nexo is ezen az ösvényen indul el. Forgalmazása már 2018 elején megkezdődik egyes kijelölt piacokon – ahol már legalább jelzés értékűen található hidrogén üzemanyagtöltő infrastruktúra.

Forrás: Hyundai