96%-kal növelte eladásait a Peugeot 3008 kompakt szabadidőjármű 2016 novemberéhez képest.
2017, illetve 2016 első 11 hónapját összevetve még sokkolóbb: 810 százalékos a növekedés!

Az előző év azonos hónapjához képest 5,2 százalékkal több, 1 250 281 új autót adtak el most novemberben az EU 27 tagországában, derül ki a JATO Dynamics frissen közzétett adataiból. A piacot már megint a szabadidőjárművek viszik a hátukon; a különböző méretosztályokba tartozó hobbiterepjárók eladásai ugyanekkor 21,6 százalékkal nőttek, és megközelítették a 400 ezer darabot.

Az SUV-k egész Európára vetített piaci részesedése ezzel elérte a 31,9 százalékot – tavaly ugyanekkor 27,6 százalékról beszélhettünk. A legnagyobb növekedést a várakozásokkal ellentétben nem a városi (+ 25,5%) és nem is a kompakt (16,6%) szabadidőjárművek, hanem a középkategóriás (+ 41%) SUV-k érték el.

Novemberben a Volkswagen Tiguan volt a kontinens legnépszerűbb szabadidőjárműve (19067 db)

A nemzeti piacok közül a Baltikum országai járnak az élen a szabadidőjármű-imádatban: Lettországban az újonnan eladott autók 44,1, Észtországban 39,5 százaléka tartozik valamelyik SUV-szegmensbe.

A legnagyobb SUV-forgalmat a Renault-Nissan szövetség márkái bonyolították, minden ötödik szabadidőjárművet (19,8%) tőlük veszik az európaiak. A Peugeot-Citroën-Opel trió 70,2 százalékos növekedéssel (amiben azért benne van az is, hogy tavaly az Opel még nem számított bele a PSA-csoport teljesítményébe) átvette a második helyet a Volkswagen-csoporttól.

A Nissan Qashqaiból az év első 11 hónapjában 230 860 darab fogyott, ezzel vezeti az éves ranglistát.

Forrás: JATO Dynamics