Súlyos fölénnyel, a második helyezettet 52 ponttal (majdnem 22 százalékkal) megelőzve a Volvo XC60 nyerte a Japán Év Autója szavazást. A díj 38 éves története során most először lett első Volvo.

A Japan Car of the Year nem azonos az RJC Car of the Year szavazással, amit a szigetország autós újságíróinak testülete ad át.

Az Év Kei-Car modellje: Honda N-Box

Az idei versenyen a Volvo XC 60 kapta a legtöbb szavazatot, így 294 ponttal a svéd szabadidőjármű lett az év japán autója, mögötte a 242 pontos BMW 5-ös széria végzett.

Belföldi gyártású autó végzett a harmadik helyen: a Toyota Camry 232 pontot ért el, a Suzuki Swift a negyedik (210 pont), a Honda N-BOX / N-BOX Custom az ötödik (189 pont) lett.

Hatodikként zárta a versenyt a 115 pontos Lexus LC, mögötte az Alfa Romeo Giulia (89) és a Mazda CX-5 (83) végzett.

Az Év Emocionális Autója: Lexus LC 500

Nem tudtuk, hogy a Citroën C3 kapható Japánban, pedig de, sőt, a kilencedik helyre jutott (35 pont), megelőzve a sereghajtó, de mégis csak megemlített Volkswagen Tiguant, amely 11 ponttal zárta a vetélkedést.

Az importautóknak járó díjat nem adták át, voltak viszont egyéb különdíjak: a PRius PHEV az Év Legjobb Innovációja címet, a Lexus LX az Érzelmi díjat hozta el, a Toyota Motor Corporation pedig a Prius huszadik évfordulóján, tízmillió eladott hibriddel a háta mögött a különleges teljesítményért járó díjat vihetett haza. Hasonló kupával honorálták Takuma Sato erőfeszítéseit, aki idén az első japán versenyzőként győzött az Indy 500 futamon.

A „legjobb kis méretű mobilitási megoldás” elismerésben a Honda N-Box részesült.

Az Év Innovációja a Prius PHEV

Forrás: jcoty.org