Magyar gyártmány az év autója – ugye milyen jól hangzott volna? De hát nem magyar, csak elődjei itt készültek, és nem „az” év autója, mivel azt a címet Európában az európai zsűri által megválasztott autókra tartogatjuk. Szóval ha nem is magyar, de Suzuki, méghozzá az új Swift nyerte a japán autóipari kutatók és újságírók testülete (RJC) által odaadományozott év autója címet.

Persze felesleges is volt izgulni, hiszen a Swift addig nem kaphatta meg ezt az elismerést, amíg Esztergomban gyártották: az idén 27. alkalommal odaítélt díjat ugyanis bármely olyan japán belföldi gyártású modell elnyerheti, amelyet az előző év november 1. és a tárgyév október 31. között vezettek be. A 2018-as listát november elsején szűkítették le hattagúra, és ebből választották meg a győztest.

Más kérdés, hogy a japán év autója címmel együtt három másik elismerést is kiosztanak: ez az év importautója, az év technológiája, valamint az év autóipari vezetője. Utóbbi címet a Mitsuoka alapító tulajdonos igazgatója, Mitsuharu Mitsuoka nyerte el, a többiekről meg alább olvashatsz.

Az év japán autója: (258 pont) Suzuki Swift
2 (210) Honda N-BOX
3 (193) Mazda CX-5
4 (142) Daihatsu Mira Ys
5 (125) Toyota Camry
6 (122) Toyota C-HR

Az év japán importautója: (256 pont) Volvo V 90 / V 90 Cross Country
2 (238) MINI Countryman
3 (229) Audi Q2
4 (118) Alfa Romeo Giulia
5 (110) Peugeot 3008
6 (99) Citroën C 3

Az év japán technológiája: (217 pont) Honda új tömegcsökkentő technológia (Honda N-BOX)
2 (198) Suzuki új fejlesztésű hibrid rendszer (Suzuki Swift HYBRID)
3 (183) Volvo kormánytámogatás funkció és ráfutásos ütközéselkerülés funkció (Volvo V 90)
4 (160) Suzuki új fejlesztésű 1,4 literes közvetlen befecskendezésű turbómotor (Suzuki Swift Sports)
5 (137) Toyota Dynamic Force 2,5 literes motor (Toyota Camry)
6 (134) Audi új quattro rendszer (Audi Q5)