A 2020-2030 közötti évtizedet a részben vagy teljesen elektromos meghajtású járművek minél szélesebb körű elterjesztésének szenteli a Toyota, hirdették ki a mai napon a vállalat hosszú távú terveit. Ezek az elképzelések több szálon kötődnek a két éve meghirdetett Toyota Environmental Challenge 2050 programhoz, amelynek keretében 2050-re modellpalettájának emissziós átlagértékét a 2010-es érték egy tizedére kívánja csökkenteni a vállalat.

Toyota Hi-CT hibrid tanulmányautó, 2007

Konkrétan 2030 tájára évi 4,5 millió hibridet és több mint egymillió tisztán elektromos (akkus vagy üzemanyagcellás) gépkocsit szeretnének értékesíteni; ez a vállalatcsoport jelenlegi éves termelésének közel a felét tenné ki. Ehhez kapcsolódóan 2025-től nem létezne olyan Toyota modell, amelyet ne vásárolhatnánk meg elektromos vagy hibrid kivitelben, illetve lesznek kizárólag öko-hajtáslánccal kínált típusok is (mint most a Prius vagy a Mirai).

A következő évtized elejére (tehát öt éven belül) több mint tíz akkus villanyautót fog kínálni a Toyota; a forradalmat Kínában indítják útjára. Az üzemanyagcellás technológiát szintén a húszas években terjesztik ki a személy- és haszonjármű-palettára.

Toyota Sora FCEV tanulmány, 2017

A hibridkínálat tovább gyarapodik, különös tekintettel a konnektoros modellekre.

Ami az akkumulátorokat illeti, a Toyota továbbra is azokat tekinti a villanyautózás Achilles-sarkának, a közelmúltban bejelentett együttműködés a Panasonickal már erre keres megoldást.

Az elektromos modellek elterjedéséhez persze a társadalmi infrastruktúrát is át kell alakítani: egyrészt ki kell alakítani az akkuk újrahasznosítását lehetővé tevő hálózatot, másrészt támogatni az elektromos és hidrogén-töltőhálózatok kiterjesztését.

Toyota RAV4 EV Concept, 2010