A Jaguar márkakereskedései 2018 márciusától fogadják a megrendeléseket az I-Pace elektromos crossoverre. A cég a típusbizonyítványhoz szükséges mérésekre felkészülve közúton tesztelte az autó egy kései prototípusát, méghozzá a modell legnagyobb piacának ígérkező Amerikában.

Klimatikusan komfortosabb a kaliforniai karácsony

De nem ám egyedül, titokban: meghívtak egy potenciális ügyfelet is, hogy személyesen ellenőrizze a fejleményeket. Az illető „amiatt aggódott, hogy képes lesz-e megtenni egy feltöltéssel kedvenc autós túráját”, ami véletlenül pont 315 kilométeres, azaz belefér a gyártó által megadott 320 kilométeres hatótávolságba.

A további műszaki részletekről majd a piaci bevezetéskor nyilatkozik a cég, annyit azonban elárultak, hogy a fejlesztési cél az volt: a teljesen lemerült akkut (ami a valóságban nem jelent teljes lemerülést, a vezérlés önvédelmezésből nem engedi a nullára merítést) „egy rövid pihenő” alatt 80 százalékra lehessen tölteni.

Az új generációs töltőkkel és akkumulátorokkal valóban 15 percre redukálható a korábban 30-40 perces gyorstöltési folyamat; ha ilyet építettek be az I-Pace-be, azzal versenyképessé teszik legnagyobb ellenfelével, a Tesla X-szel szemben.