Európában sem éppen sereghajtó, de az Egyesült Államokban egyenesen piacvezető a Lexus RX, méghozzá bevezetése óta egy huzamban. Nem csoda, hogy a J. D. Power szakembereit érdekelte, kik azok, akik ilyen nagy számban veszik meg a hibrid hajtáslánccal is kapható, hamarosan hétüléses kiadással debütáló modellt.

Hailey Clauson fotomodell a Lexus RX F-Sport csomagterében. Ezzel az extrával egy-kettőre feltornázhatnák a férfi vásárlók arányát.

A J. D. Power felmérése szerint a hölgyvásárlók aránya 42%, szemben a piaci átlag 38%-kal. A vételár nem szempont (6%, szemben a prémium SUV kategóriában szokásos 12 százalékkal), annál inkább a megbízhatóság (77% vs 63%), alacsony fenntartási költségek (62% vs 50%) és csekély fogyasztás/károsanyag-kibocsátás.

Míg az átlagos prémium SUV-vásárlók 56 százaléka szerint fontos, hogy autójuk környezetbarát legyen, a Lexus RX tulajok körében 64 százalékos a zöldségarány – nem véletlenül olyan közkedvelt a hibrid hajtáslánccal szerelt verzió.

A felmérés szerint praktikus elvárásokat nem támasztanak az autóval szemben, pedig lám, milyen tágas.

Ami nagyon furcsa viszont, hogy a dizájn hidegen hagyja az RX-istákat – na nem igazán, csupán statisztikailag. Az átlagos 82 százalék helyett 79 százalékuk zúgott bele az autó formatervébe, ami a Lexus újkori, megosztó dizájnját tekintve egyáltalán nem rossz arány.

Képeink a Sports Illustrated magazin 2016-os fürdőruha különszámához készített sorozatból származnak.