2017 áprilisa és szeptembere között 100 milliárd jennel, azaz 234,7 milliárd forinttal csökkentette operatív kiadásait a Toyota Motor Corporation. Az autógyártó új gyártási módszerek (ezek első haszonélvezője a nyitóképünkön látható, új generációs Camry) és egyéb optimalizálások révén érte el ezt a lenyűgöző eredményt, 182 napra, 4368 órára, 262 080 percre és 15 724 800 másodpercre lebontva másodpercenként 14 900 forintot takarított meg (ha jól számolunk).

Nem vattacukorra költik azonban ezt a pénzt: amijük csak van, kutatás-fejlesztésre fordítják. Az idei évben 1,06 billió (1060 milliárd) jent költenek R+D célokra, azaz a fent vázolt hatalmas megtakarítás alig 10 százalékát fedezi ennek az összegnek.

A Toyota az emissziómentes technológiákra koncentrál. Itt éppen az üzemanyagcella-kötegeket szerelik be egy Miraiba.

Ehhez is erején felül kellett persze nadrágszíjat húznia a cégnek: négy alelnököt is ráállítottak a témára, külön munkacsoport foglalkozik a takarékosság kérdésével. A cél pedig Akio Toyota elnök álmának megvalósítása: piacvezetővé válni az elektromos hajtástechnológiák és a mesterséges intelligencia terén.

Nemzetközi piaci elemzők szerint jó úton halad a Toyota, befektetői tanácsadók szerint a legjobb választás, ha valaki most az autóipar jövőjébe szeretne befektetni.