Az 1989-es Frankfurti Autószalonon mutatta be a Toyota a 4500GT nevű tanulmányautót, mely neve alapján igazán érdekes lehet, a látvány azonban sokakat elrettentett attól, hogy megismerjék a mögötte rejlő technikát. Pedig nem csak a Toyota, hanem a Lexus számára is fontos volt ez a tanulmány, hiszen a hosszú motorháztető alatt lévő nyolchengeres motor alapozta meg a japán prémiummárka hírnevét. Részben szándékos volt a kétüléses túraautó megosztó formaterve, mert a technikát szerették volna vele előtérbe helyezni.

Hiába volt remek légellenállása (0,29) a vadászkombi jellegű autónak, a forma már közel harminc éve sem volt megkapó. A Toyota korabeli közleménye szerint mindez azért is nagyszerű, mert semmilyen további aerodinamikai kiegészítő nem került az autóra, elég volt a kiváló értékhez az erősen véleményes forma. A harcsaszáj-légbeömlő és a függőleges fényszórók, valamint a puttonyos tetővonal és a kinagyított Corvette-lámpák nem hozták meg a kellő harmóniát.

A 4,5 literes – innen származik a név is – V8-as szívómotor kereken 300 lóerőt teljesít 6600-as percenkénti fordulatnál, ami mellé 390 Nm maximális nyomaték áll a vezető rendelkezésére 4800-as fordulattól. Transaxle elrendezés nyomán a hatfokozatú váltó a hátra került, az élvezetes vezethetőségről Torsen önzáró differenciálmű gondoskodik, valamint elektronikusan vezérelt hanggenerátor erősítette fel a kipufogóhangot, ha a rendszer úgy ítélte meg, hogy csapatós hangulatban lehet a sofőr.

Az autó súlya mindössze 1450 kilogramm és akár 300 km/órás tempóval is száguldhatott volna, de a végsebesség csupán elméleti, hiszen a pletykák szerint sosem tették igazán próbára a koncepciót.