A Super GT mifelénk jobbára ismeretlen műfaj – miért is ne lenne, hiszen van DTM-ünk meg WTCC-nk. A japán túraautó-bajnokság azonban hazájában szinte népszerűbb a Forma 1-nél, a győztesek hatalmas felhajtást élveznek, nem véletlenül: a jövőre 25 éves Super GT felső géposztályában, a GT500 kategóriában a japán autómárkák dominálnak, így teljes erőbedobással működik a marketing.

Ebben a szériában tudott idén győzni a Lexus, nem is akárhogyan: hat gyári csapatából öt az első hat helyen végzett, beleértve a legelső, bajnoki címet hozó pozíciót is. Miközben azonban a Lexus hazai pályán minden idők legfiatalabb bajnokainak, Nick Cassidy-nek és Ryo Hirakawának (fenti képen) örülnek, Észak-Amerikában már más terveket szövöget a márka sportrészlege.

Lexus Daytona Prototype, a régi szép időkből

Még semmi sem biztos, de jó esély van arra, hogy a Lexus ismét belevág abba az észak-amerikai Daytona Prototype programba, amelytől 2008-ban háromszoros bajnokként búcsúztak. Az IMSA által szervezett versenyek csúcsát képviselő Daytona Prototype international bajnokságban homologizált LMP2 vázra épülő, V8-as motorral szerelt versenyautók indulnak, gyári csapatok nincsenek, a márkák magánistállók beszállítóiként vesznek részt a versenyben. Úgy tudni, a Lexus sikeres előzetes tárgyalásokat folytatott esetleges érdeklődőkkel.

Ha megvalósul a DPI részvétel, azzal újabb lépéssel kerül közelebb a Toyota csoport Akio Toyoda elnök személyes álmához: dicsőségeses visszaemelni a Toyotát a motorsport parnasszusára.