Az Audi állítása szerint a ’80-as évek IMSA GT versenygépei adták az ötletet legújabb, szériagyártáshoz közeli tanulmányautójukhoz, a TT RS Clubsport Turbo-hoz, de sokkal hihetőbb magyarázat az, hogy egyszerűen csak meg akarták mutatni a Las Vegas-i SEMA Show látogatóinak, hogy mennyire könnyen építhető komoly sportautó olyan elemekből, melyek megtalálhatóak az Audi polcain.

Nem hordoz drámai meglepetéseket a külső, a legtöbb elemet már megcsodálhattuk a korábban is visszafogottabb formában, hiszen pár hónapja mutatta be az Audi Sport a TT-re szánt aerodinamikai elemeket, melyekkel harciasabb megjelenése lesz a győri gyártású kétajtósnak. Néhány apróságot azért szélcsatornában át is dolgoztak a megfelelő hatás kedvéért, átalakult például a szénszálas első splitter és a hátsó diffúzor is markánsabb lett a koncepción. A kerékjárati íveket hangyányit kiszélesítették és a hátsó szárny helyére szintén szénszálas anyagból készült, állítható légterelő került.

A motortérben megmaradt a legszebb időket megidéző 2,5 literes, öthengeres turbómotor, melynek teljesítményét 600 lóerőig tolták fel az elektronikus turbófeltöltőnek köszönhetően. Összehasonlításképpen a ma kapható utcai TT RS esetében kereken 400 lóerővel gazdálkodhatnak a tulajdonosok. Javult hangyányit gyorsulás is, melyet az amerikai mércének megfelelően adtak meg, de még így is jól mutatja, hogy az extra ménessel hoztak pár tizedet. Álló helyzetből 96 km/órás sebességre (ami 60 mérföld óránként) 3,6 másodperc alatt gyorsul a TT Clubsport Turbo.

Hogy ne csak a számokról szóljon az Audi TT dögös változata, hozzátették, hogy remekül szóló kipufogórendszert kaptak hozzá az Akrapovic-tól, számos ponton merevítették meg a karosszériát és a felfüggesztést is állíthatóra cserélték, hogy ne csak közúton, hanem pályán is jó érzés legyen bevetni az autót.