A kisméretű tengeralattjárókat gyártó, floridai székhelyű Tritonnal állt össze az Aston Martin, hogy megépítsék a brit autógyártó első víz alatti luxusjárgányát.

A Neptune project keretében a technikát a Triton, a dizájnt viszont az Aston Martin (pontosabban annak független formatervező stúdiója, az Aston Martin Consulting (AMC)) adja, ahogy az utastéri anyagok kiválogatását és feldolgozását is utóbbiak vállalták.

Az alapot a Triton háromszemélyes vízi járműve adja, a dizájn pedig az Aston Martin Valkyrie-vel kijelölt irányt követi, mondja a cég – mi kissé nehezen látjuk bele a szupersportkocsi vonalait a tengeralattjáróba, de ez a mi bajunk.

Oszt tengeralattjáró áll-e mán a garázsodba’? 1

A projektet kiemelt fontossággal kezeli az AMC, de nem tudni, lesz-e belőle valaha sorozatgyártású modell, és ha igen, mennyibe fog kerülni. Utóbbiban támpontot nyújthat, hogy az új kooperatív modell minden bizonnyal a Triton 1650/3 LP típusra épül, amelynek induló ára 3,3 millió dollár (870 millió forint) körül van. Ez amúgy a világ legkönnyebb, legkompaktabb háromszemélyes rekreációs tengeralattjárója.

Az elektromos meghajtású jármű 12 órás üzemidőt ígér a 30 kWh akkucsomag egyszeri feltöltésével, száraz tömege 4 tonna, teljes magassága 1,8 méter. A merülési mélység 500 méter, a legnagyobb sebesség 3 csomó, azaz 5,5 km/óra, amit a 4 db, egyenként 5 lóerős motorral hajtott hajócsavar megfelelő irányításával érhetünk el.

Kapcsolódó címkék: Aston Martin tengeralattjáró