Kívülről csupán kurkumasárga fényezése miatt kapjuk fel a fejünket a Volkswagen Amarok Aventura Exclusive tanulmány láttán, pedig ennél jóval többről van szó: a széria hamarosan bevezetésre kerülő csúcsmotorjának, a 3,0 literes, V6-os dízelnek a kedvcsinálójáról van szó.

Az Amarok Aventura Exclusive tanulmány amerikai power pickupokat idéző, 258 lóerős motorja nyolcfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy 19 colos kereket. Ezzel nincs vége a prémium sportszedánokat idéző stíluselemeknek: krómozott küszöbök, raktérdekor, gallytörő rács, külső tükörházak és hátsó lökhárító gondoskodik a csillogásról, a világítás bixenon rendszerű, LED-es nappali fénnyel. A plató zárható, vízhatlan fedelet kapott, amely most először alumíniumból készült.

Európa válasza egy hülye amerikai divatra 2

Az Aventura tanulmány tudása is személyautós: parkolósegéd és tolatókamera segíti a navigálást; terepen ellenben a mechanikusan zárható differenciálmű jön jól.

Az utastérben 14 irányban állítható, fekete bőr sportülések kurkumasárga öltésekkel, kormányra szerelt váltófülek, fekete tetőkárpit és krómdíszek emelik a hangulatot.

Európa válasza egy hülye amerikai divatra 3

Az Aventura mellett egy szériaközeli kiadás: a jövő tavasszal debütáló, limitált szériás Amarok Dark Label is megjelenik Frankfurtban. A Comfortline kivitelre épülő Dark Label mindene sötétszürke, beleértve a 18 colos kerekeket is, ami meg nem, az matt fekete, ami kvázi ugyanaz.

Az autó kétféle V6-ossal lesz megvásárolható: a 163 lóerős TDI-hez hatfokozatú kéziváltó és hátsó- vagy kapcsolható összkerékhajtás jár, míg a 204 lóerős TDI választható a hatos kéziváltó és a kapcsolható összkerékhajtás kombinációjával, vagy a fent vázolt nyolcfokozatú automata + állandó AWD kombóval.

Európa válasza egy hülye amerikai divatra 4

Kapcsolódó címkék: Amarok Volkswagen VW Amarok