Kínálhat bármilyen modern szolgáltatást egy autó, legfontosabb feladata mégis az, hogy elvigyen bennünket A-ból B-be. Az utazás élményében pedig meghatározó szereppel bírnak az ülések: egyes típusok legendásan kényelmes fotelekkel, mások kínzópadokkal hívják fel magukra a figyelmet.

A J.D. Power 2017-es ülésminőségi és elégedettség tanulmánya (Seat Quality and Satisfaction Study, SQSS) több mint 77 ezer felhasználótól kapott válaszok alapján rangsorolja az egyes típusok (2017-es modellév, 2016. november és 2017. február közötti forgalomba helyezéssel) üléseit, pontszámaik a 100 járműre jutó problémát (meghibásodást, negatív megfigyelést) jelzik.

Fontos, hogy a díjakat nem az autómárkák, hanem az üléseket gyártó beszállítók kapják – ha házon belüli a munka, természetesen az autógyár adott részlegét illeti a plecsni.

És akkor a kategóriagyőztesek:

Prémium autók
Az Audi A3 Magna által gyártott ülései 0, azaz nulla hibát produkáltak, a felhasználók maradéktalanul elégedettek voltak velük. A második helyen a Lexus RC végzett, a harmadikon holtversenyben az Audi A6, a Porsche 911 és a Lexus GS.

Alsó-középkategória
A Chevrolet Cruze jobban teljesített (3,3 hiba/100 autó), mint a prémium szegmens bronzérmesei. A Honda Civic és a Mazda MX-5 került még a dobogóra.

Közép- és felsőkategória
Ha ülésekről van szó, a Kia Cadenza majdnem olyan nagyszerű (2,8/100) mint a Lexus RC. Sem ez az autó, sem a Chevrolet Malibu vagy a Nissan Maxima nem kapható Európában.

Prémium szabadidőjárművek
A frissen megújult Porsche Cayenne aktuális kiadása kategóriaelsőséggel búcsúzik. A BMW X4 és az Acura RDX egyaránt 2,5 alatt teljesített.

Kompakt szabadidőjárművek
A Ford Escape üléseit szintén a Magna gyártja; összesen három első hellyel nyerték meg a felmérést. A második helyezett Hyundai Tucson a Lear Corporation-től vásárol, ők négy második hellyel és egy aranyéremmel zártak. A világpiac leggyorsabban növekvő szegmensében a TS Tech (Honda CR-V) ülései a harmadik legjobbak; a Hondát kiszolgáló cég három bronzot és egy ezüstöt hozott össze.

Közép- és felsőkategóriás szabadidőjárművek
Jellemzően sok a panasz a nagy SUV-k üléseire, ki tudja, miért? Újabb Ford/Magna győzelem, ezúttal az Edge révén. A második és harmadik helyen két Toyota (Highlander, illetve 4Runner) áll, az üléseiket gyártó Toyota Boshoku kétszer lett második és kétszer harmadik.

Pickup, kisbusz
A Toyota nem minden ülését házon belül vásárolja; a Tundra pickup például az Avanzar Interior Technologies konstrukcióját használja. A második helyen végző RAM 1500 attól az Adienttől vásárol, aki további két aranyat és egy ezüstöt is begyűjtött. A Honda Ridgeline a harmadik.

Alább a teljes dobogós listák láthatók, pontszámokkal és beszállítókkal.

f