Az Automobili Turismo e Sport márkát a Ferrari közvetlen ellenfelének (versenypályán és közúton egyaránt) szánták alkotói, többek között Giotto Bizzarrini, aki később saját neve alatt épített autókat. Az ígéretes elképzelés, a remek műszaki paraméterekkel megáldott autók nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, az ATS két év után, 1965-ben csődbe ment, egyetlen kézzelfogható örökségeként a mindössze 12 példányban készített, középmotoros 2500 GT-t (képeinken) maga után hagyva.

2,5 literes 90 fokos V8-as középmotor, 225 lóerő, 240 km/óra végsebesség.

Az elmúlt fél évtizedben többször is ígéretet tettek a visszatérésre, most azonban állítják, tényleg és komolyan elkészítik a beígért autót – igaz, ebből semmit nem hajlandóak megmutatni az augusztus végén, Nagy-Britanniában nyíló  Salon Privé luxusautó-kiállításra időzített világpremier előtt.

Ahogy annak idején a 2500 GT-ből, az új modellből is csupán 12 darabot terveznek gyártani kézi munkával. A vadonatúj ATS GT ikerturbós V8-ast kap, hétfokozatú duplakuplungos váltóval. A szénszálas vázszerkezet, futómű és karosszéria minimális tömeget, komoly szerkezeti szilárdságot és extrém vételárat előlegez meg, de minden egyebet majd augusztus 31-én árul el a gyártó.