A Mini Moke 1964-ben született, a klasszikus Mini (pontosabban annak haszonjármű-kiadása, a Mini Van) alkatrészeinek felhasználásával. Praktikus értelme soha nem volt, viszont nyaralótelepi rohangálós járműnek, trópusi szigetekre turistaszállítónak több mint ideális volt, így a déli féltekén végül pont azt a szerepet töltötte be, mint az északin a VW Buggy. Három évtizeden át gyártották a kultikus értelmetlenséget, és amint véget ért a gyártása, gyomként nőttek ki a földből a nem hivatalos kópiák, így tartva életben a vicces legendát.

Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 1
Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 2

Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron

Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron

Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 12
Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 13
Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 14
Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 15
Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 16
Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 17
Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 18
Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 19
Ennél cukibb autót nem látsz idén nyáron 20
Fotó megosztása:

Egy ilyen tribute-modellt készített a francia Lazareth manufaktúra is – igen, azok az eszementek, akik pár éve duplakerekes, V8-as motorkerékpárt építettek -, azzal a különbséggel, hogy az ő Moke-juk kétéltű: az alumíniumkarosszéria üregeit zárt cellás habbal töltötték fel, így a kocsi úszik a vízen, és nem is rozsdásodik. A 400 köbcentis, belső égésű motor szárazföldön akár 90 km/órára gyorsítja az összkerekes parányt, vízre szállva automatikusan aktiválódik a hajócsavar, hogy aztán legfeljebb 7 csomóval (13 km/óra) haladhassunk. A vízi Moke megrendelésre készül.