Rátett egy lapáttal a Jaguar és az XJ 5,0 literes motorjából a 2018-as modellévre kifacsart még pár lóerőt. A kompresszoros (szíjhajtású mechanikus feltöltős) V8 az XJR575-ben 575 lóerős, ami 25-tel több, mint az eddigi csúcsmodellben. A maximális forgatónyomaték kereken 700 newtonméter.

510 lóerős a kompresszoros V8 másik változata, a 2018-as modellvére lett egy 575 lóerős is belőle

100 kilométer/órára az XJR575 4,4 mp alatt gyorsul, ami ismerve méreteit és súlyát, összesen két hajtott  kerékkel figyelemreméltó érték. Az áthangolt légrugózás állítólag úgy tartja feszesebben a karosszériát sportos vezetéskor, hogy nem romlik a rugózási kényelem tökéletlen útfelületen.

Az utastérben egyedi díszítések jelzik a zászlóshajót, az 1300 wattos Meridian-hangrendszer, a 10 colos érintőképernyő és a többi jellemző megegyezik a leggazdagabban felszerelt eddig XJ-kkel. Az autó normál és a hosszú tengelytávval is megvásárolható lesz.

575 feliratok jelzik a zászlóshajót

Bár a gyártó nem szabályozza le a nagyvadat 250-nél, a Jaguar pechjére az autó pont nem töri át a 300 kilométer/órás álomhatárt. A gyári sajtóközlemény kissé felfele kerekítve ír 300-as csúcssebességről. A Jaguar XJR575 186 mérföld/órás végsebessége 299,3 kilométer/órának felel meg, mert egy szárazföldi mérföld hossza egészen pontosan 1609 méter és 34 cm. Egy tengeri mérföld viszont, amivel a hajók és a repülőgépek sebességét csomóban kifejezik, 1852 méter.