Idén negyven éve lépett piacra a BMW 7-es sorozata. A BMW a 2500-ast váltotta le vele, neve az 1972-es 5-ös és az 1975-ös 3-as után eléggé adta magát. Az E23 nem önmagában fedte le a felső kategóriát: egy évvel korábban mutatkozott be az E24 kódú, cápa 6-os kupé.
Akkoriban az S-osztály szinte egyeduralkodó volt a luxuskategóriában. Számottevő ellenfele a kortárs Jaguar XJ6, XJ8 és XJ12 volt, illetve egy maroknyi olasz rétegmodell, mint a Maserati Quattroporte vagy az Iso Fidia.
A 7-es hadüzenet volt a Mercedes-Benznek. Hegemóniáját idővel sikerült megtörnie a konkurenciának a luxuskategóriában, de az értékesítési darabszámok alapján azóta is az S-osztály a domináns hím.
A kerek évfordulót ünneplő modell neve Edition 40 Jahre. A limitált széria a normál tengelytávú G11-ből és a nyújtott tengelytávolságú G12-ből is elérhető. A motorválasztékot nem korlátozta a gyár, ahogy hátsó- és összkerékhajtás is lesz.

Nyújtott és normál tengelytávval is kapható az Edition 40 Jahre nevű limitált széria. Selymesen matt ezüstmetál és kék micafényezés választható hozzá
Az évfordulós modell fényezésével, 20 colos felnijeivel, a küszöbökön és a tetőoszlopon elhelyezett jelvényekkel jelzi státuszát. A fekete-fehér bőrkárpit nem passzol minden ízléshez, a fehér tetőborítás is különleges. A csupán 200 darabos kontingensből Magyarországnak is jutott kvóta, a Vezess információi szerint egy-két darab a hazai márkakereskedő-hálózatban is megrendelhető lesz.
Cápa 7-es, az anti-Mercedes
Tanulságos belelapozni az első széria brosúrájába, kész vádbeszéd az S-osztály ellen. A hatalom és az egoizmus elhagyásáról szól, ami alapkaraktere volt a luxusautóknak. A BMW értékváltozást hoz a kategóriába, az ő autójuk egy minőségi célszerszám, cirádáktól mentes formában, tömeg helyett mozgékonyság – hirdeti a kiadvány.

Az egyik belső színkombináció a Smoke White füstös fehér és a Cohiba barna, a másik a füstös fehér mélyfeketével. A tetőborítás mindig fehér
A BMW nem a saját pályáján próbálta megverni a grandiózus W116-ot, amely 450 SEL 6.9 csúcsmodellként a világ összes akkori autójával szemben fölényben volt. Ők valami mást kínáltak a vagyonos közönség másik szeletének. Gördülő trónus helyett aktívabb, kezesebb autót (a 280 SE és a 728i esetében a súlykülönbség 180 kg).
Sorhat, aztán V12 és V8 is
Lehet, hogy az olajválság idején fogant autó fő üzenete a mértéktartó, intelligens luxus, de motorból a BMW-nek is oda kellett tennie valami nagyszabásút, ha már a márkanévben is szerepel a motor szó.

Nem ez volt az alapfeladata, de jó tudni, hogy a cápa 7-es 30 év felett is gazdagon dönti a gumifüstöt, legalábbis a turbós 745
Útkeresés közben a gyár szériaéretté konstruált egy 4,5 literes V12-es és egy 3,8 literes V8-os motort is. Előbbi 250, utóbbi 218 lóerős lett. Majd az olcsóbb gyártás, a kisebb súly, a kompakt méret és a kisebb fogyasztás miatt győzött a feltöltős sorhat. További előny, hogy a hathengeres ferdén is beépíthető, amivel marad hely a jó nyomatékleadást segítő szívórendszernek.

Egy szép napon összegyűjtöttük az összes 7-es BMW-t
Akit érdekel a 7-es sorozat negyven éve, olvassa el cikkünket a nagy napról, amikor egy helyen, egy időben találkozott egymással a luxus-BMW mind a hat generációja.